monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Cluj-Napoca, „bătută măr” de Timișoara la capitolul piste pentru biciclete

Deputatul independent de Cluj Adrian Dohotaru solicită, din nou, piste pentru biciclete de-a lungul râului Someșul Mic.

Cluj-Napoca, „bătută măr” de Timișoara la capitolul piste pentru biciclete, sursă foto: Facebook Adrian Dohotaru

Parlamentarul clujean afirmă că, deși administrația locală se laudă că este orașul cu cea mai mare calitate a vieții din România, Cluj-Napoca rămâne în urma bănățenilor. O vizită la Timișoara arată, cel puțin din perspectiva pistelor de biciclete pe malul râului Bega, o diferență sesizabilă între „retorica administrației Boc” și realitățile din Timișoara și Cluj-Napoca, susține Dohotaru.

Obiectivul deputatul independent prevede, printre altele, acces la spații verzi, transport nemotorizat și nepoluant, respectiv piste pentru biciclete. Acesta amintește de faptul că, dacă la Timișoara există piste pe ambele maluri ale Begăi, în tot orașul, fără a întâlni traficul auto – plus o pistă până la granița cu Serbia, de 43 de km, la Cluj-Napoca există o singură pistă, de 1,2 km.

„Ce trebuie să facă Primăria în parteneriat cu celelalte localități? Master Plan pentru amenajarea Someșului la nivel metropolitan între Gilău-Florești-Cluj-Apahida și apoi investiții în această pistă de biciclete. Am pregătit terenul la Guvern prin negocierea accesului la marginea zonei protejată sanitar dintre Cluj și Florești, dar Guvernul PNL și administrația PNL trebuie să vină în întâmpinarea acestor propuneri de a ne scoate din traficul auto cu alocări bugetare corespunzătoare”, se arată într-un mesaj al parlamentarului clujean.

CITEȘTE ȘI: Orban și Dohotaru, acord pentru legătura ciclistă între Cluj și Florești: „Un proiect inteligent, care va face bine clujenilor!”

CITEȘTE ȘI: Legătură pietonală și ciclistă între Barajul Florești și Podul Garibaldi: „Ar scoate din Clujul înghesuit mii de persoane în fiecare weekend!”