Actualitate

Veste bună pentru pensionari! CTP Cluj-Napoca emite cardurile de transport pentru „seniorii cetății”. Care sunt condițiile?

Eliberarea abonamentelor pe anul 2020 se va desfășura în perioada 11 noiembrie 2019 – 17 ianuarie 2020, anunță Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca.

Ca urmare a HCL nr. 865/17.10.2017, toate persoanele vârstnice și pensionarii cu domiciliul stabil în municipiul Cluj-Napoca, cu vârstă peste 70 de ani, indiferent de veniturile lunare sau cuantumurile înregistrate pe cuponul de pensie la rubrica „Total drepturi”, precum și persoanele vârstnice și pensionarii cu vârstă sub 70 de ani, cu veniturile lunare sau cuantumurile înregistrate pe cuponul de pensie la rubrica „Total drepturi” sub 1.700 lei beneficiază de gratuitate la transportul în comun pe toate liniile pe raza municipiului Cluj-Napoca și pe raza comunelor Apahida, Baciu și Florești. De aceeași facilitate beneficiază toți cetățenii de onoare ai municipiului Cluj-Napoca, indiferent de cuantumul venitului.

Același act normativ menționează că toate persoanele vârstnice și toți pensionarii cu vârsta sub 70 de ani, cu veniturile lunare sau cuantumurile înregistrate pe cuponul de pensie la rubrica „Total drepturi” cuprinse între 1.701 și 1.900 lei, beneficiază de gratuitate la transportul în comun pe o singură linie pe raza municipiului Cluj-Napoca.


„Ca urmare, comunicăm persoanelor care se încadrează în aceste plafoane, precum și celor care au deja un abonament valabil, că eliberarea abonamentelor pe anul 2020 se va desfășura în perioada 11 noiembrie 2019 – 17 ianuarie 2020. Abonamentele pentru pensionari și persoanele vârstnice se vor emite pe carduri de călătorie contactless nominale”, transmite conducerea CTP Cluj-Napoca.

Documentele necesare


1. Buletin/Carte de identitate în original – pentru verificarea datelor și preluare fotografie;
2. Ultimul cupon de pensie în original și o copie – se predă;
3. Cardul de transport – pe el se încarcă abonamentul pentru anul 2020;
4. Numai pentru persoanele care NU au mai avut card – se completează „Cerere Primul Card” – se predă;
5. Numai pentru persoanele care au avut card, dar s-a pierdut/furat/deteriorat – se achită contravaloarea pentru emiterea unui card nou și se completează „Cerere Card Pierdut/Furat/Deteriorat” – se predă;
6. Numai pentru pensionari pe caz de boală – decizia medicală în copie – se predă;
7. Numai pentru pensionarii urmași orfani cu vârsta de până la 26 ani (elevi, studenți) – decizia de pensie de urmaș în copie – se predă și carnetul de elev/student vizat pe anul școlar/universitar în curs, în copie – se predă.

Utilizarea cardului de călătorie contactless:


– Cardul trebuie reîncărcat în fiecare an cu abonamentul anual.
– Validarea: cardul se validează la fiecare călătorie, astfel: Se apropie cardul de zona marcată cu cercuri concentrice pe carcasa neagră a validatorului. Se menține cardul nemișcat circa 2 secunde, până la confirmarea validării pe fundal verde. Dacă validarea nu reușește, reîncercați și la alt validator. Abonamentul pe toate liniile se poate valida în mijlocul de transport și în orice stație. Abonamentul pe o linie se poate valida în mijlocul de transport și în stațiile care aparțin acelei linii.
– Tronson Comun: Abonamentul pe o linie este valabil și pe alte linii decât cea din abonament, dar numai pe traseul comun. Trebuie apăsat butonul „TRONSON COMUN” înainte de a apropia cardul pentru validare. Validarea pe tronson comun se poate face numai în mijlocul de transport, pe propria răspundere a călătorului.
– Pierderea/Blocarea: În cazul pierderii/furtului/deteriorării cardului, acesta va fi blocat la cererea posesorului, iar titlurile de călătorie vor putea fi transferate pe un nou card (costul cardului nou emis va fi suportat de deținătorul cardului).

Pentru a consulta locațiile centrelor de vânzare carduri de transport, accesați GALERIE FOTO.

Ultimele Stiri
abonare newsletter