Actualitate

Taxiuri electrice, plata cu cardul, mașini Euro5: viitorul taximetriei din Cluj-Napoca?

Consiliul Local al municipiului Cluj-Napoca a adoptat, miercuri, regulamentul de taximetrie pentru următoarea perioadă.

Taxiuri electrice, plata cu cardul, mașini Euro 5: viitorul taximetriei din Cluj-Napoca? Taxiuri electrice, plata cu cardul, mașini Euro 5: viitorul taximetriei din Cluj-Napoca?

2.500 este numărul maxim de taximetre în Cluj-Napoca, anunță primarul Emil Boc. Dintre acestea, 2.469 posedă licențe standard, în timp ce 31 de licențe sunt păstrate exclusiv pentru taximetrele electrice. Despre noile reguli pentru activitatea de taximetrie se vorbește încă din vară, iar propunerile vizau inițial înlocuirea mașinilor vechi, poluante, cu unele noi, cu norme de poluare mai mici de Euro 5. Regula privind „autorizațiile verzi” a apărut în urma unei dezbateri publice.

„Din 2021, toate taximetrele vor fi dotate cu POS, să poți plăti cu cardul, iar din 2022, toate mașinile de taxi vor fi de cel puțin Euro 5, pentru a diminua poluarea în oraș și pentru a asigura un transport de calitate. De asemenea, cetățenii vor avea posibilitatea să sesizeze nemulțumirile, dacă va fi cazul”, a dezvăluit edilul, în cadrul unei emisiuni radio.


Emil Boc susține că, din fericire, la Cluj-Napoca avem un serviciu de taxi „performant și de calitate”, per ansamblu. Prin noul regulament, municipalitatea încearcă să arate în ce direcție merge orașul, afirmă primarul, iar taximetrele electrice, plata cu cardul și mașinile de cel puțin Euro 5 par a fi dovada că sunt luate în serios normele ecologice. „Nu este pădure fără uscături”, recunoaște Boc, care asigură clujenii de faptul că Poliția Locală face controale periodice, iar acolo unde există mizerie în mașină se aplică sancțiuni.

„Cluj-Napoca este singurul loc din România, se spune, unde taximetristul îți dă înapoi restul de 1 leu. Foarte rar găsești taximetriști care spun «nu te iau pentru 2 kilometri distanță». Este un semnal important față de clujeni, față de cei care ne vizitează. (...) Și noi, prin regulament, încercăm să arătăm în ce direcție merge orașul, prin taximetre electrice, plata cu cardul, Euro 5”, a mai precizat Emil Boc.


Taxiurile, de două ori mai multe decât prevede Legea, totuși insuficiente

Cu toate că legea prevede un număr de un taximetru la patru locuitori, cifrele din Cluj-Napoca depășesc cu mult cadrul legal, în ciuda retragerii treptate a autorizațiilor de taxi.


„Astăzi, legea spune că avem o cotă standard de patru taximetre la 1.000 de locuitori, astfel ar trebui să avem în jur de 1.300 de autorizații. Atunci când a apărut această Lege, erau vreo 3.000 de taximetre în Cluj-Napoca, legea lasă posibilitatea să cobori treptat numărul lor, prin neemiterea altor autorizații în momentul în care expiră valabilitatea lor. Astăzi, avem în jur de 2.500 de autorizații emise, deși legal ar trebui să avem doar 1.300! Este insuficient, dar Legea nu ține cont de particularitățile marilor aglomerații urbane! Propunem o suplimentare undeva între 100-200 de taximetre electrice la comunitățile de peste 250-300 de mii de locuitori”, declara Emil Boc, la mijlocul lunii mai.

abonare newsletter