Dinozauri descoperiți de cercetătorii UBB, expuși la Arad

Mai multe specii de dinozauri, care au fost reconstituiţi în mărime naturală, inclusiv dintre cei care au trăit în Transilvania, vor putea fi studiate de vizitatori la Complexul Muzeal Arad, care deschide, vineri, o expoziţie tematică ce va dura două luni.

Expoziţia "Dinozaurii - O lume dispărută" va fi deschisă în sectorul Ştiinţele Naturii din Palatul Cultural şi Parcul Copiilor, în perioada 4 octombrie - 8 decembrie, şi se adresează vizitatorilor de toate vârstele, cu precădere copiii, care vor avea acces gratuit.

Complexul Muzeal Arad a încheiat un parteneriat cu Universitatea "Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca şi Parcul tematic DinoParc Râşnov, pentru a aduce în atenţia publicului una dintre cele mai interesante perioade din istoria vieţii pe Pământ.

"Convingerea mea este că muzeul trebuie să devină 'viu', muzeul trebuie să vină în întâmpinarea dorinţelor publicului, ajutându-l să descopere lucruri noi, deosebite şi, în primul rând, interactive. Doresc ca fiecare copil să viziteze această expoziţie. Fac un apel pe această cale către primarii din judeţ şi directorii de şcoli să organizeze, de exemplu, orele de biologie în cadrul acestei expoziţii", a declarat, joi, directorul interimar al Complexului Muzeal Arad, Bogdan Blaga.

Expoziţia va prezenta cercetările paleontologice derulate de Universitatea "Babeş-Bolyai", care au pus în evidenţă noi situri cu faună de vertebrate din Cretacicul Superior, atât în Bazinul Haţeg, cât şi în Poiana Ruscă şi în judeţele Alba, Sălaj şi Cluj.

Reconstituirile în mărime naturală prezentate sunt inclusiv din speciile de reptile care populau Transilvania la sfârşitul Cretacicului, realizate de artista Ionela Pop, sub îndrumarea paleontologilor. Unul dintre exponate are o lungime de şase metri şi o înălţime de aproape doi metri şi jumătate.

Etichete: arad ubb dinozauri