monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Ai curaj să fii bun? Campanie anti-bullying inițiată de InfoTrafic – Radioul de pe strada ta

InfoTrafic, radioul care se aude în stațiile de autobuz din Cluj-Napoca, lansează o nouă campanie de educare și informare, de data aceasta îndreptată împotriva unui fenomen îngrijorător, tot mai prezent în societate și, mai ales, în școli: bullying.

Ai curaj să fii bun? Campanie anti-bullying inițiată de InfoTrafic – Radioul de pe strada ta

Bullying-ul, într-un grup de copii, este definit în general ca fiind un comportament agresiv, repetitiv, menit să provoace suferință, care implică întotdeauna un dezechilibru de putere între agresor și victimă. Spre deosebire de acte și situații singulare de violență, agresiune sau excludere, bullyingul este inițiat deliberat, în mod repetat și nu se stinge de la sine.

Este necesară intervenția adulților pentru a identifica motivațiile, tiparele și a lua măsuri în consecință. Există mai multe tipuri de bullying: fizic (lovire, deposedare), verbal (insultare, poreclire), social (farse, zvonuri, distrugerea reputației), cyberbullying (postări în mediul online, spargerea de parole etc).

Astfel, InfoTrafic lansează această campanie în contextul în care, la nivel european, România se situează pe locul 3 la bullying în clasamentul celor 42 de țări în care a fost investigat fenomenul, potrivit unui raport al Organizației Mondiale a Sănătății. „Ai curaj să fii bun!” se dorește a fi o campanie de conștientizare și de informare, de sensibilizare a elevilor în privința acestui fenomen. Campania va include o serie de materiale audio care vor fi difuzate în rețeaua InfoTrafic – Radioul de pe strada ta.

Prin documentarele realizate, echipa InfoTrafic urmărește conștientizarea publicului în ceea ce privește fenomenul bullying, dar și informarea: Ce înseamnă bullying, cine sunt victimele, unde apare? Nu în ultimul rând, trebuie propuse măsuri concrete: ce se poate face astfel încât să nu mai fie atât de răspândit și cum reacționăm, dacă suntem victime sau martori.