Actualitate

Din 21, au rămas doar 5! Companii din Italia, Franța, Japonia, Marea Britanie și România, interesate de metroul clujean

În total, cinci oferte au fost depuse pentru realizarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate pentru Metrou și Tren Metropolitan în Cluj-Napoca.

Din 21, au rămas doar 5! Companii din Italia, Franța, Japonia, Marea Britanie și România, interesate de metroul clujean Din 21, au rămas doar 5! Companii din Italia, Franța, Japonia, Marea Britanie și România, interesate de metroul clujean

Termenul limită stabilit pentru depunerea ofertelor pentru această licitație a fost marți, 30 iulie 2019, ora 15:00. În acest termen au fost depuse cinci oferte, deși primarul Emil Boc anunțase, la mijlocul lunii iulie, că 21 de firme s-au înscris pentru realizarea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate în vederea construirii metroului şi a trenului metropolitan la Cluj-Napoca.

Astfel, firmele interesate de studiile în valoare de peste 46 de milioane de lei (circa 10 milioane de euro), și care ulterior vor câștiga contractele de realizare a studiilor de fezabilitate, vor avea la dispoziție doi ani pentru realizarea efectivă a acestora. Acestea sunt etape preliminare, necesare, fără de care introducerea trenurilor metropolitane nu poate demara. Cele cinci oferte depuse sunt următoarele:


1. Asocierea SWS Engineering Spa (Italia) – SYSTRA (Franța) –  METRANS Engineering SRL (România);

2. Asocierea Explan SRL (România) – DR. SAUER and PARTENERS (Marea Britanie);


3. Asocierea METROUL SA (România) – PADECO CO. LTD (Japonia);

4. Asocierea EUROCERAD INTERNATIONAL SRL (România) – 3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA S.p.A. (Italia);


5. EGIS RAIL SA (Franța).

„Este un proiect foarte important pentru viitorul Clujului, pentru că mobilitatea și componenta economică merg mână în mână. Pe de o parte, dacă nu ai mobilitate asigurată, blochezi dezvoltarea economică, după cum dezvoltarea economică are nevoie de mobilitate alternativă la transportul tradițional. Trenul metropolitan e un instrument foarte răspândit în Uniunea Europeană și în marile orașe europene, încât nu trebuie decât să replicăm un model de bună practică”, a punctat primarul municipiului Cluj-Napoca.


Edilul amintește că orașele care trec de 400.000 de locuitori, au deja metrou pentru a putea îmbunătăți calitatea vieții și a asigura alternativă de transport la mașină, dar și pentru a promova tot ce înseamnă mobilitate nepoluantă. Metroul reprezintă una dintre soluții, susține Boc, alături de celelalte pe care le avem în municipiul nostru.

„Decizia noastră e fermă și categorică de a ne axa pe tot ce înseamnă transport verde, pe tot ce înseamnă mobilitatea alternativă la mașină, pe tot ce înseamnă calitatea vieții pe încurajarea tehnologiilor nepoluante”, a mai precizat primarul.


Termenul estimat pentru evaluarea ofertelor depuse este de 3 luni, firma câștigătoare urmând să fie anunțată la începutul lunii noiembrie 2019. De asemenea, termenul prevăzut pentru realizarea studiilor este de 27 de luni din momentul anunțării firmei câștigătoare.

CITEȘTE ȘI: Metrou și tren metropolitan la Cluj

Ultimele Stiri
abonare newsletter