monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Câți muncitori lucrează cu adevărat pentru refacerea podurilor din Cluj? FOTO

Pe trei poduri din Cluj-Napoca se desfășoară ample lucrări de reabilitare cu un număr redus de angajați.

podportelanului

Monitorul de Cluj a vizitat azi șantierele celor trei poduri aflate în reparație la Cluj-Napoca. Lucrările la Podul Fabricii, Podul Porțelanului, respectiv Podul N se defășoară conform graficului spun reprezentanții Primăriei însă, la primele ore ale dimineții, pe respectivele șantiere își desfășoară activitatea 37 de muncitori.

Lucrările la suprastructura podului peste Someș, de pe strada Fabricii au demarat la începutul lunii mai (6 mai 2019). În prezent traficul este restricționat pe o singură bandă pe sens fapt ce creează mari probleme șoferilor. Spre exemplu, pe întreaga lungime a străzii Sobarilor, aproximativ 600 de metri,  mașinile stau în coloană bară.

Din partea firmei ARL (Antrepriza Reparații și Lucrări), executantul lucrării, pe șantierul de la Podul Fabricii se aflau la ora 9 dimineața 13 reprezentanți. Dintre aceștia, trei ingineri stăteau la taclale analizând munca celorlalți 10.

Refacerea Podului Fabricii constă în reparații ale grinzilor fâșii cu goluri care prezintă degradări, înlocuirea grinzilor degradate cu grinzi noi, realizarea unei plăci de suprabetonare, hidroizolație, refacerea trotuarelor, așternerea straturilor căii pe pod și pe trotuare, montare panouri fonoabsorbante cu plexiglas.

Investiția este făcută cu fonduri de la bugetul local al municipiului Cluj-Napoca, valoarea lucrărilor fiind  de 13.767.256,25 lei (fără TVA). Termenul de execuție este de 16 luni de la data ordinului de începere, 11.07.2018. Rămâne de văzut dacă  cei 10 muncitori ai ARL-ului vor reuși să finalizeze lucrarea până în 11 noiembrie  2019.

Cel de al doilea pod aflat în lucru în Cluj-Napoca este Podul Porțelanului. Acest pod nu a fost proiectat pentru traficul auto, însă, cu timpul, cartierele s-au dezvoltat, iar mai nou, odată cu extinderea oraşului, podul a devenit intens circulat. Considerat cea mai îngustă cale de traversare a Someșului din oraș, Podul Porțelanului a fost închis circulației abia în 3 aprilie după ce, încă din 2014, Primăria Cluj-Napoca se luda că Podul Porţelanului va intra în reparaţii. Surprinzător sau nu, firma Diferit SRL, aceeași firmă care a construit Pod Traian,  a fost declarată câștigătoarea licitației.

De dimineață, în jurul orei 9.45, la Podul Porțelaului munceau cu drag și spor 10 angajați. Doi dintre aceștia se ocupau de defrișarea pomilor de pe malul drept al Someșului, 2 de  aprovizionarea cu bitumul ce urma să fie așternut azi, 4 de geblat bitumul și un angajat ce nivela cuun cilindru asfaltul fierbinte. Toată activitatea era supravegheată de un inginer care sorbea tacticos o cafea dintr-un pahar de plastic. La un moment dat, unul dintre aceștia i-a strigat inginerului ce supraveghea turnarea bitumului pe pod, că are nevoie de o pilă de drujbă. Inginerul i-a promis că rezolvă problema și o să trimită pe cineva la magazie, imediat ce își termină cafeaua.

Podul Porţelanului are o lungime totală de 62 de metri iar valoarea totală a investiţiei este de 7,16 milioane de lei cu TVA inclus. Investiția presupune realizarea unui pod nou în amonte cu amenajrea a două benzi de circulaţie, reabilitarea podului existent, dar și recalibrarea albiei în zona podurilor. Se pare că până în prezent reprezentanții firmei Diferit au reușit doar o parte din reabilitarea podului existent.

La intrarea vestică a municipiului Cluj-Napoca, pe cel mai aglomerat drum din țară, aceeași firmă Diferit a primit în 18 februarie ordinul de începere a lucrărilor privind refacerea Podului N, ce leagă cartierele Mănăștur de Grigorescu.

În jurul orei 11.00 pe șantierul de la Podul N erau prezenți 11 muncitori. 3 la umbra pinilor și 8 pe pod. Dintre cei 8 unul lucra cu pikamerul, unul, aflat în exavator, degaja molozul rezultat ,iar ceilalți 6 se făceau că lucrează plimbând lopețile din stânga în dreapta. Pasajul de 51,3 metri lungime ar urma să fie finalizat la mijlocul lunii noiembrie   Valoarea totală a investiției este de 6.010.214,93 lei fără TVA.