monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Clujenii din Gheorgheni CHIAR NU AU NEVOIE DE PARKINGURI? Toate aleile și spațiile verzi de pe Albac-Azuga sunt PARCĂRI ILEGALE!

Zeci de clujeni care locuiesc în Gheorgheni, în zonele Albac-Azuga, se împotrivesc proiectului Primăriei de construire a unui parking în zonă. Oamenii spun că locurile de parcare din zonă sunt suficiente, iar odată cu noul parking traficul se va dubla.

În ședința de Consiliu Local de marți, s-a discutat un proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu (PUD) pentru construirea unui parking pe strada Albac cu un regim  de înălțime 2S (două subsoluri)+D(demisol)+P (parter)+E(etaj)+T (terasă).

Zeci de clujeni au venit la Primărie și i-au transmis primarului Emil Boc că ei nu au nevoie de parking în zonă.

 “Locuitorii nu-și doresc parking. Blocurile sunt vechi, apar fisuri în cazul în care se lucrează. Nu suntem de acord cu parking lângă blocurile de locuințe. Numărul autoturismelor se va tripla. Nu există studiu de impact asupra populației. Poliția Locală să facă control noaptea, să se identifice locurile de parcare ilegale, să nu se mai ocupe parcările cu abonament”, a spus un locatar.

“Nu se poate circula pe strada Albac, traficul în zonă este insuportabil. Toată parcarea să fie subterană. Să se achiziționeze teren pentru a se face un mega parking în spatele Aleii Văleni”, spune Aurel Neamțu

“La ce distanță este parkingul de blocul de pe Azuga, nr. 2? Cum se va proiecta având în vedere că parkingul va fi luminat toată noaptea, să nu ne bată lumina în geamuri? Parkingul este conceput pentru 340 de locuri, și de la pe Albac și de pe Padiș, asta înseamnă aproape 700 de mașini. Când pleacă dimineața, cel puțin 150 de mașini unde iasă pe strada Albac? Am înțeles că două subsoluri, parter și terasă. Nu s-ar putea face trei subsoluri și să se renunțe la etaj?”, a cerut un clujean.

“Va apărea un sarcofag”

„Nu cred că se poate crea conform prin disconfort. Cu construcția acestuia parking, disconfort fizic, cu lucrările care se fac acolo e un stres fizic și psihic asupra celor care locuiesc în zonă. Apoi este vorba despre sănătate, noxele care sunt acolo. Acum avem 100 de mașini, în parking vor fi 300 de mașini. Apoi este aspectul de imagine. Apare ca un sarcofag de 75 metri lungime, 21 metri lățime. 15 metri are până la primul bloc. Este o problemă care ar crea disconfort în mod sigur cetățenilor. Cum e acum nu e bine, că și acum sunt probleme grave. Dar problema nu pleacă de la noi. Este o situație dificilă și foarte greu de acceptat pentru noi, cei care locuim acolo. Căutați să găsiți soluții mai ușoare, mai simple, care să nu ne afecteze. S-a făcut sediul Poliției și nu s-a gândit unde parchează oamenii”, a spus un locatar de pe Azuga, nr. 2

“Parkingul va rămâne gol”

“Pe perioada weekendului, sâmbătă și duminica, parkingul este trei sferturi ocupat, restul e gol. Atât timp cât nu e trafic, cetățeni veniți la Poliția Rutieră, ne ajung locurile de parcare. Pentru noi nu e nevoie de niciun parking suplimentar. Parkingul Băișoara veți vedea că 2/3 e plin. Impresia mea că dacă faceți parking pe Azuga veți păți exact la fel ca cel de pe Băișoara, va rămâne gol, pentru că toți cei care vin la înmatriculări parchează în jurul clădirii. Sunt convins că nu vor fi dispuși să plătească, să intre la barieră pentru o oră, două cât stau acolo”, a mai spus un alt clujean.

Viceprimarul Dan Tarcea le-a transmis nemulțumiților că în zonă toate aleile și spațiile verzi sunt ocupate de mașini.

Legat de distanța față de bloc, în această etapă nu discutăm dacă luminile vor fi directe sau indirecte, dacă se vor stinge sau se vor aprinde, dacă va fi cu geam opac etc, nu face obiectul discuției în faza de aprobare a PUZ-ului. Vrem să construim un parking pentru mașinile care există astăzi în acel loc și care parchează în zona de garaje, și care astăzi sunt parcate pe toate aleile și în spațiile verzi. Cu acest proiect doreștem să creștem calitatea vieții oamenilor din zonă, să putem elibera spațiile verzi. Va crește spațiul verde. Legat de numărul de mașini care vor pleca dimineața, asta este realitatea zilelor de astăzi. S-a făcut o analiză a costurilor în Comisia de Urbanism și au rezultat niște costuri pentru încă un subsol. Inițial erau patru etaje. Am încercat să găsim un mix potrivit pentru a fi minim invaziv în zona dumneavoastră”, a transmis Tarcea.

Primăria Cluj se laudă că are 13 parkinguri în construcţie. Majoritatea sunt pe hârtie

Viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, susține că în acest moment, municipalitatea a demarat construcţia a nu mai puţin de 13 parkinguri în cartiere şi în zona centrală. La finele lui 2017, după patru ani de așteptare şi multe termene depăşite, primarul Emil Boc a anunțat că Parkingul Negoiu a fost inaugurat.

“În acest moment, în municipiul Cluj-Napoca, în diferite faze, avem 13 parkinguri în construcţie. Practic, în momentul în care le demarezi, poţi spune că sunt în construcţie”, a spus Tarcea la o emisiune la radio.

Lista parkingurilor şi problemele cu care se confruntă, potrivit lui Tarcea:

Parkingul Primăverii nr. 20 - lucrările au început

Parkingul de pe Hasdeu

Parkingul de pe Primăverii nr. 8 - și aici a fost dat ordinul de începere a lucrărilor

Parkingurile Mogoşoaia, Trotuşului, Albac, Azuga, Gheorghe Dima, Sighişoarei

Parking privat pe strada Avram Iancu

“Suntem în discuţii să facem un parking pe Ion Creangă la Oncologie”, mai spune vicele.

Parking subteran în Piaţa Cipariu – deocamdată, Primăria este la stadiul de discuţii cu Biserica Greco-Catolică

Parkingurile de la Polivalentă şi Cluj Arena, grad de ocupare de 30%