monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Biletele CTP Cluj devin istorie? Sute de mii de bilete sunt vândute lunar prin SMS

Sistemul de achiziție prin SMS a avut 300.000 de utilizatori într-o singură lună

Numărul clujenilor care cumpără bilete de la ghișeu a scăzut semnificativ  în ultima perioadă, potrivit directorului Companiei de Transport Public (CTP) din Cluj-Napoca, Liviu Neag.

„Numărul biletelor care au fost achiziționate de la ghișee a scăzut foarte mult, crescând numărul celor distribuite prin sistemele moderne. S-a ajuns la sistemul de achiziție prin SMS undeva la 300.000 de utilizatori pe lună, sunt niște cifre importante în ceea ce privește modul de accedere și de apelare la aceste soluții pe care le-am oferit publicului călător”, a declarat Neag, pentru Monitorul de Cluj.

Modernizarea sistemul de distribuție a biletelor și  abonamentelor va fi continuată și în acest an, potrivit directorului CTP, prin extinderea variantelor actuale de plată.

„Pe lângă sistemul de ticketing, care a ajuns la un stadiu destul de bun de exploatare, există sistemul de obținere a biletului prin SMS și de asemenea obținerea biletelor de călătorie prin aplicația 24pay”, explică Liviu Neag.

Ghișeele vor fi eliminate treptat

Renunțarea la varianta clasică de vânzare a biletelor se va face treptat, pe măsură ce oamenii se vor obișnui cu noile sisteme.

„Pe măsură ce se extinde sistemul de achiziție a legitimațiilor de călătorie, indiferent că este vorba de bilete sau abonamente, numărul tonetelor va scădea, dar nu așa încât să rămână zone neacoperite. Și la ora actuală există un anumit procent de utilizatori care preferă sistemul vechi chiar dacă nu este unul pentru zilele noastre”, conchide directorul CTP Cluj-Napoca.

24pay, peste 70.000 de utilizatori in 9 luni

În decurs de 9 luni, 24pay a ajuns la peste 70.000 de utilizatori. În medie, zilnic sunt realizate prin intermediul aplicației peste 2.500 de tranzacții prin care sunt cumpărate bilete online pentru transportul în comun. Plățile pentru achiziționarea biletelor au loc prin soluția de plată cu card oferită de o bancă locală.

Aproape 4 ani de la introducerea sistemului de plată prin SMS

Din iunie 2014 biletul necesar pentru deplasarea cu mijloacele de transport în comun se poate cumpăra și prin SMS.

Pentru cumpărarea unui bilet prin această metodă, se trimite SMS la 7478 și în conținut trebuie introduse codurile alocate fiecărui tip de bilet. Codurile sunt afișate în autobuze, la casele de bilete și pe site-ul companiei. Fiecărui tip de bilet îi corespunde o literă sau o literă și un număr. Dreptul de călătorie este valabil din momentul în care a primit mesajul de confirmare. Biletul se poate cumpăra imediat după ce călătorul a urcat în autobuz. Dacă se depășește timpul valabil precizat în SMS nu se consideră contravenție.