Actualitate

Clujul nu are încă metrou, dar Boc visează la tren subteran în Sopor și Borhanci

Clujul a lansat deja anunțul pentru licitaţia privind studiul de prefezabilitate al viitorului metrou, iar primarul Emil Boc a declarat că japonezii sunt interesați de construirea trenului subteran.

Acum, edilul Clujului visează cu ochi deschiși la momentul în care liniile de metrou vor ajunge în cartierele Sopor și Borhanci.

“Pe lângă proiectul care vizează trenul metropolitan și care va asigura o mobilitate alternativă serioasă și uriașă Clujului, pe lângă centura metropolitană, practic vom veni cu trenul metropolitan din afara Clujului, tren de suprafață, la intrarea în Cluj va avea loc o intrare subterana, metrou, care va veni spre zona centrală și ne gândim pe viitor la extensia metroului și spre zonele de dezvoltare precum Sopor, Borhanci, alte soluții mai importante nu ai de mobilitate și să dai șansa de dezvoltare. Iar culoarul de cale ferată va fi o șansă uriașă pentru dezvoltarea zonei de nord a Clujului. Iar pe tot culoarul de cale ferată vor apărea stații care vor permite ca de la acele stații cu transportul în comun să ajungi în orice parte a orașului și evident să realizăm conexiunea cu aeroportul, gară-aeroport, astfel ca în orice oraș modern să poți avea o legătură directă. Aceste proiecte sunt în lucru în momentul de față, în diverse faze, și fiecare cât poate își aduce contribuția ca ele să fie realizate cu o șansă mare de a utiliza resurse europene”, a precizat, marți, Emil Boc la un post de radio.


Edilul spune că metroul de la Cluj nu va reproduce „o situaţie existentă astăzi”.

„Am lucrat aproape un an de zile la pregătirea documentaţiei tehnice, inclusiv colegii mei au fost prezenţi la Bucureşti pentru a verifica stadiul tehnic al realizării metroului de acolo. Metroul pe care îl pregătim să îl construim la Cluj nu este unul care să reproducă o situaţie existentă astăzi. De exemplu, metroul viitorului nu va mai avea acele captatoare de curent şi nu va fi un tunel aşa de mare aşa cum este astăzi pentru că for fi înlocuite mecanisme electrice şi de altă natură. Va fi şi un cost mai redus. Tot ce se face va ţine cont de evoluţia tehnologiei în materie de realizare a metroului, de aceea am avut nevoie de un consultant pentru a vedea tot ce este mai actual în lume cu privire la construcţia de la zero a unui metrou. E mai simplu să construieşti un metrou de la zero decât să îl modernizezi pe cel existent. E complicat să modifici ceea ce este creat. În primele 10 zile din luna noiembrie vom lansa caietul de sarcini în licitaţie publică”, a mai spus Boc.


În premieră, în bugetul pe anul 2018, 3,4 milioane lei, dintr-un total de 10 milioane, vor merge pe diverse studii în vederea construirii unui metrou.

Potrivit edilului, linia de metrou ar urma să fie construită între Florești și Apahida în următorii “10-15 ani”.


“Clujul celor 500.000 de oameni care este aproape, cu Floreștiul, zona metropolitană, cu tot ce intră şi ce iese în Cluj, aproape acum suntem la 500.000. Peste 10 ani Clujul nu va putea evita această discuție de a avea măcar o linie de metrou. Noi am decis la nivelul Primăriei să pornim un studiu de prefezabilitate care să ne spună traseul, costurile, modalitățile de finanțare și cum poate fi realizat acest lucru. Valoarea unui asemenea metrou este destul de ridicată, costă câteva sute de milioane de euro. Trebuie gândit un plan de finanţare multianual pe 20 - 25 de ani dacă se poate, o chestiune multianuală, în care să ai în vedere realizarea unei linii așa cum am zis din Florești până în Apahida, asta să fie linia principală, iar după aceea, la un moment dat, să faci şi alte linii de conexiune”, spunea Boc.

Ultimele Stiri
abonare newsletter