monitorulcj.ro Menu

Actualitate

O tânără din Florești, BLOCATĂ 12 ORE ÎN BAIE. A fost salvată de un vecin.

O tânără din comuna Florești a stat mai bine de 12 ore blocată în baia apartamentului în care locuia cu chirie. Pentru eliberarea sa a fost nevoie de intervenția unui echipaj ISU.

Totul s-a întâmplat din cauza unei defecțiuni banale la încuietoarea ușii de la baie. Fără hrană sau mijloace de comunicare tânăra a reușit prin zgomotele făcute să-l atenționeze pe unul dintre vecinii săi, care a realizat că ceva nu este în regulă și a anunțat forțele de intervenție apelând numărul de urgență 112, informează infocluj.eu.

Convorbirea telefonică dintre vecinul care a alertat forțele de intervenție și dispecerul de la 112 a fost prezentată pe pagina oficială de Facebook a ISU Cluj. Conversația expusă de către reprezentanții ISU este aproximativă și nu este transcrierea convorbirii reale.

"- 112, ce urgență aveți?
- Bună ziua, din Florești vă sun...
- Care este Urgența dumneavoastră?
- Am auzit zgomote din apartamentul de dedesubt și cred că cineva a rămas blocat acolo!
- Știți cine a rămas blocat în apartament sau cum s-a întâmplat?
- Nu cunosc cine locuiește acolo, cred că sunt persoane care stau în chirie. Pot doar să vă spun că aud bufnituri și cred că sunt provocate de o persoană rămasă blocată.
- Ați reușit să comunicați cu acea persoană?
- Nu se înțelege, se aude doar foarte înfundat!
- Care este adresa unde aveți nevoie de echipajele de urgență?" ...extras din convorbirea telefonică prezentată pe pagina oficială de Facebook a ISU Cluj.

În scurt timp, pompierii punctului de lucru Florești au reușit să elibereze din baia unui apartament aflat pe strada Eroilor, o tânără de 19 ani, care stătea în chirie și rămase blocată, de mai bine de 12 ore, în baia apartamentului.

Un dispecer poate primi într-o tură de serviciu peste 300 de apeluri, care solicită sprijin în situații critice și foarte diverse. Fiecare apel poate fi vital și este tratat ca atare de către dispecerii de urgență.

ISU Cluj îi încurajează pe cetățeni  ca atunci când apelează  numărul unic 112 să aibă încredere că vorbesc cu persoana potrivită și în măsură să îi ajute. Cetățenii sunt rugați să răspundă  tuturor întrebărilor adresate de personalul din dispeceratele de urgență, deoarece fiecare detaliu poate fi vital și ajută la reacția rapidă și eficientă pentru o gamă foarte variată de urgențe.

Numărul gratuit de urgențe 112 nu este o joacă, este serviciul pe care ne bazăm cu toții atunci când viața sau bunurile sunt în pericol și așa cum îl vom folosi, așa vom beneficia de el.