monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Fermierii români iau lecții de la cei olandezi. Un parteneriat între România și Olanda aduce țările „împreună pentru o fermă mai bună”

FrieslandCampina România, producătorul brandului Napolact a lansat programul „Împreună pentru o fermă mai bună”, parte a unei inițiative Royal FrieslansCampina prin care dorește să susțină fermierii producători de lapte din țările de interes. Astfel, fermieri din Ardeal și fermieri olandezi sunt aduși împreună pentru a discuta și pentru a găsi soluții prin care să crească productivitatea fermelor partenere Napolact.

Misiunea programului este aceea de a oferi fermierilor din Ardeal acces gratuit la expertiza de peste 140 de ani a FrieslandCampina. Astfel, trei fermieri din Olanda au venit în Ardeal pentru a discuta cu fermierii de aici, având ca obiective: îmbunătățirea calității laptelui (nivel grăsimi, proteine și substanță uscată), creșterea productivității fiecarei vaci, creșterea eficienței ferei, dar și egalizarea producției de lapte între vară și iarnă. Aceste obiective, odată îndeplinite, nu doar vor ajuta produsele Napolact să aibă o calitate superioară, ci vor ajuta și fermierii să obțină venituri mai mari.

Demersuri pentru un lapte mai bun

Acest program a fost foarte bine primit de către fermierii clujeni.

„Acest parteneriat ne face mai puternici. Avem un brand care spune multe atât în Ardeal, cât și în țară, dar și peste hotare. Eu personal cumpăr produse doar de la Napolact. Laptele e foarte bun, untul e foarte bun. Noi suntem mândri că avem fermieri olandezi alături de noi, cu ste de ani de experiență. Mai sunt multe de căut aici. Ne străduim să avem calitate, să fie curățenie și să producem un lapte de calitate”, a declarat Ovidiu Onișor, unul dintre fermierii implicați în program.

Olandezii în colaborare cu ardelenii

Cei trei olandezi care vor vizita fermele din Ardeal sunt dintre cei mai buni din țara lor. Astfel, Jos Knoef a deținut prima vacă din Olanda care a produs mai mult de 200.000 de kilograme de lapte. Marten Dijkstra face parte din a cincea generație de fermieri a familiei și este membru în Consiliul Cooperativei FrieslandCampina. Wytze Brandsma administrează o fermă Bio care are o vechime de 100 de ani.

Trei echipe formate dintr-un fermier olandez și reprezentantul FrieslandCampina vor vizita fermele din Ardeal și vor oferi câte 3 ore la fiecare fermier din program. Istoricul firmei va fi încărcat pe o platformă digitală, iar aplicația FarmCompass va genera un raport pentru fiecare fermă și vor fi alese 3 aspecte care necesită îmbunătățiri. Evaluarea îmbunătăților se va face la 3 luni, 6 luni și un an. În prima etapă a programului participă 60 de ferme.

„În urma vizitelor celor 60 de ferme, folosind o platformnă digital dezvoltată de FrieslandCampina, fermierii vor primi sfaturi și soluții la rezolvarea problemelor lor din zone precum sănătatea animalelor, fertilitare, creșterea vițeilor, îngrijirea copitelor, igiena în timpul mulsului sau construcția grajdurilor”, a declarat Laurențiu Gioroc, Manager Colectare Materie Primă Planificare Royal FrieslandCampina România.

Fermierii ardeleni au acces la o experiență de 145 de ani pentru a oferi calitate consumatorilor.

„A fost un drum lung. Nu este ușor să începi un astfel de program în România, fiindcă uneori a demonstra utilitatea unor demersuri nu este cel mai ușor lucru. Mă bucur să avem alături de noi oameni cu mulți ani de experiență în gestionarea fermelor. Fiecare discurs al fiecărui om e structurat în jurul câtorva mesaje cheie. Această etapă are ca scop creșterea eficienței fermelor și creșterea calității laptelui. Oferim posibilitatea fermierilor parteneri să aibă acces la o experiență de 145 de ani în producerea lapteului. Nu e vorba de a face mai bine sau mai rău ceva. E important să ai acces la informații pe care apoi decizi dacă le implementezi sau nu. Napolact vorbește despre tihnă, despre a te bucura de viață, e vorba de liniște, dar și de progres ”, a declarat Corneliu Cărămizaru, director general al FrieslandCampina România.

Olandezii investesc în România

În cadrul unei conferințe de presă în care a fost prezentat proiectul, Stella Ronner-Grubacic, Ambasadorul Olandei în România s-a arătat încântată de inițiativă.

„Este o onoare pentru mine să fac parte din acest program. Evident, ceea ce știți despre Olanda este că avem deja afaceri puternice. Nu cred că este nevoie să menționam că Olanda este al doilea exportator de mâncare agro, datorită valorii pe care o adăugăm produselor prime. Olanda are aproape 5.000 de companii în România, fiind cel mai mare investitor din țară. Avem nevoie de cunoștințe despre tehnici moderne și aplicațiile lor pentru a putea contribui la sisteme sustenabile. Ce facem noi acum este un efort în acest sens. Pentru a ajunge ca agricultura circular să fie parte a economiei circulare, trebuie să îmbunătățim nivelul de cunoștințe. Trebuie ca programul care se bazează pe familiile de fermieri să fie îmbunătățit pentru a putea fi împreună pentru o fermă mai bună. Lumea nu poate schimba cursul evenimentelor, așa că este o responsabilitate comună, la care trebuie să lucrăm împreună”, a declarat ambasadorul.

Despre FrieslandCampina România

FrieslandCampina România face parte din compania olandeză Royal FrieslandCampina, organizație aflată în topul celor mai mari producători mondiali de lactate. FrieslandCampina este prezentă pe piața din România cu brandurile: Napolact, Frico, Milli, Oke și Dots și oferă o gamă largă de produse: lapte de consum, iaurt, brânză, unt și gustări pe bază de lapte.