monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Firma de taxi „Daniel”, acuzată că discriminează rromii

O clujeancă a făcut publică o discuție între ea și un taximetrist de la firma Daniel Taxi, în care acesta mărturisea că nu ia persoane de etnie rromă în mașină și că în aplicație este specificată etnia.

Sursă foto: cluj.com

Un taximetrist a fost extrem de sincer cu o tânără, spunându-i că în cadrul firmei se specifică etnia unei persoane, în momentul în care se plasează o comandă, iar la Pata Rât, merge doar cine dorește. De obicei, sunt prea puțini care doresc, fiindcă se feresc să transporte rromi.

O poveste despre discriminare

„Iau taxiul de la aeroport spre casă (Daniel Taxi). Pe tabletă, sub comanda Pata rât, scrie - numai cine dorește. Îl întreb pe șofer cum vine asta cine dorește, introdus de la dispecerat în aplicație”, își începe tânăra povestea.

Răspunsul a fost unul prompt și poate, prea sincer.

„Sunt țigani, îmi împuțesc mașina. Putem refuza câni, pisici și țigani. Dar dacă văd o domnișoar[ rromă frumoasă, asta e altceva, dacă o văd, o iau. Sunt învățate fetele. Și nu numai din Pata Rât, noi raportăm dacă mergem la adresa și e țigan, si ele bag[ acolo în aplicație la număr. Lasă să meargă pe jos, ca și așa altă treabă n-au”, i-a spus taximetristul tinerei.

Clujeanca a ales să își împărtășească povestea fiind șocată de discriminarea care se face.

 „Să ne imaginam că un cetățean de etnie rromă vrea să ajungă dimineața la muncă luând un taxi, care poate nu ajunge, care poate e dat afară ca a întârziat... Ca sa fac o sinteză, la Daniel Taxi (cel puțin) în aplicație, în dreptul numărului asociat adresei, se salvează și etnia”, a spus tânăra.

Ce spun reprezentanții firmei „Daniel Taxi”?

Daniel Oprea, proprietarul companiei a declarat pentru Monitorul de Cluj că nu se fac discriminări pe baza etniei, ci pe antecedente și că șoferii pot refuza comenzile de la Pata Rât din cauza distanței.

„La Pata Rât merge doar cine dorește. Nu poți să îl trimiți dacă nu doresc, fiindcă e o distanță de comandă de 4-5 km și normal că se precizează să meargă cine dorește. Și dacă se face comandă în Florești sau în Feleac se întâmplă același lucru. Nu se fac discriminări. E vorba doar de clienți care nu se prezintă sau nu plătesc. Sunt comenzi cu restricții. Dacă se fac comenzi si nu se prezintă, dupa 3 comenzi f[cute se pune restricție. Automat aplicația pune restricție. Ne jucăm de-a soarelece si păisica? Cheamă taxi și nu se prezintă. Și nu o fac doar cei de etnie roma, ci si copiii care se joacă”, a spus Daniel Oprea.

Reprezentanții comunității rrome recunosc că există o problemă

Reprezentanții rromilor de la Pata Rât recunosc că au existat câteva incidente izolate în care anumite persoane nu au plătit cursele, însă sunt nemulțumiți că din cauza acestor câteva situații, taximetriștii evită cu desăvârșire zona. Și, de aceea, de multe ori, rromii care lucrează în oraș nu au cu ce se întoarce acasă.

„De câteva ori mi s-a întâmplat chiar mie personal. Și nu numai la firma Daniel Taxi. Și altele refuză pentru că nu vor să ia rromii. Au fost câteva cazuri în care oamenii au venit în zone din Pata Rât și nu li s-a achitat cursa. Îi înțeleg pe oameni că nu vor să vină, dar nu e în regulă să catalogheze pe toată lumea. Eu personal din Piața Mărăști am vrut să merg la Pata Rât și au refuzat. Când fac comanda la telefon de obicei vine, dar dacă te urci în mașină și ești rrom, te dă jos din mașină. Dar asta din cauza zonei, care este rău famată”, a explicat Linda Greta,  membri a Asociației Comunitare a Membrilor din Coaste.