monitorulcj.ro Menu

Actualitate

După 4 ani, Primăria Cluj-Napoca "primește înapoi" strada Bună Ziua. Undă verde pentru autorizațiile de construcție?

Anul trecut, Primăria Cluj-Napoca dădea o lovitură dezvoltatorilor imobiliari din Bună Ziua sistând eliberarea autorizațiilor de construire, din cauza încărcării foarte mari a traficului și a imposibilității de lărgire a străzii.

Primarul Emil Boc spune că Guvernul Dăncilă a aprobat trecerea străzii Bună Ziua în proprietatea municipiului Cluj-Napoca.

”Strada a fost primită, dar încă nu e cadastrată și întabulată. Urmează imediat finalizarea procedurii de cadastrare. S-a adoptat o hotărâre de Guvern în 3 mai dar incompletă. Doar s-a trecut în proprietate fără să se finalizeze procedura de cadastrare care acum se află în fază finală. Așteptăm cadastrarea după care vom trece la implementarea proiectului pe care îl avem pregătit. S-a mai făcut un pas oarecum administrativ, dar nu complet. În mod normal, trebuia să ne-o predea cadastrată complet, dar au predat-o fără cadastrare. E bine și așa. Se lucrează acum împreună cu Direcția Regională de Drumuri și Poduri, care e în subordinea Ministerului Transporturilor, urmează ca până în luna iunie să se încheie procesul verbal de predare-primire. Termenul pentru predare prevăzut în hotărârea de guvern este de 30 de zile, după care să se intre la lucru. Să nu uităm că această stradă a fost a municipalității, strada Bună Ziua este a orașului, a fost preluată pentru modernizare în 2006 sau în 2007 de către Ministerul Transporturilor. O tot cerem de vreo 3-4 ani de zile. E bine că ne-a fost redată pentru că revine și rămâne în proprietatea publică a orașului”, a spus primarul Emil Boc, marți, la radio.

Anul trecut, municipalitatea a organizat o consultare publică referitoare la extinderea și modernizarea străzii și a căutat cele mai bune soluţii pentru descongestionarea traficului cu toate că Bună Ziua se afla în proprietatea Ministerul Transporturilor.

Potrivit viceprimarului Dan Tarcea, după modernizare, strada Bună Ziua ar urma să aibă 3 benzi de circulație (2 dintre acestea cu sens de mers înspre Calea Turzii), pistă de biciclete, 2 trotuare (lățime trotuar 2m, lățime bandă carosabil 3,25m, pistă bicicliști 2,25m).

Mai mult, pentru decongestionarea traficului în zonă, Primăria Cluj-Napoca mai are în vedere și amenajarea a 2 sensuri giratorii: la intersecţia străzilor Bună Ziua-Măceşului-Trifoiului și la intersecţia străzilor Calea Turzii-Mihai Românul.

În iunie 2017, viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, spunea că Primăria a decis să nu mai elibere niciun fel de autorizații de construire pentru strada Bună Ziua.

"În momentul de față nu se mai emite niciun fel de autorizație pe strada Bună Ziua pentru că este încărcată deja foarte mult și până în momentul lărgirii străzii nu vom putea și nu vom mai emite niciun fel de autorizație de construire. Cele care au autorizații își urmează cursul și vor fi finalizate pentru că studiul de trafic care a fost făcut acolo a ținut cont de acele autorizații de construire care au fost emise", spunea la acea vreme Tarcea.

Emil Boc, primar municipiul Cluj-Napoca (februarie 2017)

“Noi cerem să luăm o povară financiară de pe umerii Guvernului. Strada trebuie întreţinută, reparată, deszăpezită. Toate aceste lucruri, după ce trece în proprietate, le va face Primăria. Noi suntem interesaţi să o putem moderniza pentru că noi nu putem pune niciun ţăruş acolo câtă vreme nu suntem proprietari ca autoritate locală. Sper ca aceste lucruri să se deblocheze. Este o chestiune de bun simţ”.