monitorulcj.ro Menu

Actualitate

13,6 mil. € costă cele 60 de autobuze noi Mercedes. DOTĂRI de ultimă generație

Primăria municipiului Cluj-Napoca achiziționează 60 de autobuze marca Mercedes, care vor completa actuala flotă a Companiei de Transport Public. Recent, au fost puse în circulație 15 noi troleibuze articulate, iar în decursul acestei luni 11 autobuze electrice vor fi de asemenea introduse în circuit.

Prețul unui autobuz este de 1.046.994 lei +TVA, prețul total pentru cele 60 de autobuze fiind de 62.819.640 lei+TVA.

“Autobuzele corespund tuturor normelor europene în domeniu, este un autobuz modern, dotat cu echipamente ce au caracteristici de ultimă generație. Perioada de garanție pentru ansamblu vehicul este de 5 ani sau 350.000 de km. Termenul de livrare este de 6 luni de la semnarea contractului. Urmează să se semneze contractul în perioada imediat următoare. Și până în decembrie, la sfârșitul lunii decembrie, ar trebuie să sosească cele 60 de autobuze noi”, a spus primarul Emil Boc.

Edilul a anunțat și caracteristicile tehnice ale noilor autobuze.

- capacitate totală de transport 104 călători, din care 26 locuri pe scaune și 78 locuri în picioare
- puterea motorului diesel este de 220 kW (299 CP), cu normă de poluare EURO VI;
- lungimea autobuzului este de 12 m;
- podea complet coborâtă;
- rampă pentru fotoliile rulante ale persoanelor cu dizabilități;
- loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii;
- înclinare pe o parte a autobuzului în stații (kneeling)
- 3 uşi duble (cu câte 2 foi fiecare), cu sistem antistrivire a călătorilor;
- sistem de frânare dotat cu ABS, EBS, ESR;
- sistem de încălzire în sezonul rece;
- sistem de aer condiționat pentru sezonul cald;
- sistem de iluminare interioară cu lămpi de tip LED;
- afișaje de traseu exterioare cu LED-uri (față , lateral și spate);
- 1 indicator vizual interior de stații cu LED-uri;
- 1 monitor tip LCD extrawide pentru vizualizarea întregului traseu, a tuturor stațiilor și a poziției curente a autobuzului pe traseu;
- 1 monitor tip LCD pentru anunțuri publicitare;
- anunțarea vocală a stațiilor în salon;
- sistem de supraveghere video în interior și exterior;
- sistem de numărare a călătorilor transportați;
- sistem de ticketing;
- computer de bord pentru gestiune și management al traficului
- sistem de urmărire prin GPS a vehiculului;
- anunțarea vocală a numărului de traseu și a direcției de deplasare, în exteriorul autobuzului, în dreptul primei uși, pentru informarea persoanelor cu deficiențe de vedere (ex: "A sosit linia 30, se deplasează spre Cartier Grigorescu");

“Pentru urcare sau coborâre din autobuz, călătorii trebuie să apese butonul de comanda din dreptul fiecărei uși din exterior sau din interior. Se vor deschide doar ușile care au avut o astfel de comandă din partea călătorilor. Șoferul poate să selecteze deschiderea automată în stații a ușilor la comanda călătorilor sau să selecteze deschiderea ușilor prin comanda dată de el de la bord. Pentru a urca în mijlocul de transport, persoanele care se deplasează în fotoliu rulant trebuie să anunțe șoferul prin apăsarea butonului din exteriorul autobuzului din dreptul ușii a doua, în dreptul căruia este afișată pictograma standard pentru fotoliu rulant. Șoferul nu poate să închidă ușile și să plece din stație decât după apăsarea unui buton din bord, care confirmă că persoana a urcat în siguranță și este pozitionată corect în zona special amenajată”, menționează primarul.