monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Benzile dedicate se continuă pe Moților. Primăria caută cea mai bună soluție: benzi reversibile sau sens unic

Primăria continuă proiectul benzilor dedicate pentru mijloacele de transport în comun pe strada Moților iar asta înseamnă o schimbare radicală în traficul din centrul orașului.

Viceprimarul Dan Tarcea spune că la primărie se dezbat studii de trafic și că există mai multe variante care sunt luate în discuție.

“Avem o variantă a acestui studiu de trafic. Este o situație complexă. Cred că în următoarea săptămână vom reuși să îl dezbatem intern după care vom veni cu o soluție concretă cum vom implementa aceste benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun. Sunt mai multe variante în discuție, de la benzi reversibile, la sensuri unice sau pur și simplu în anumite intervale orare să fie doar spre o direcție. Asta înseamnă o combinație între banda reversibilă și banda dedicată pentru mijloacele de transport în comun. Avem o idee, dar nu vreau să vorbesc despre concluzii până nu discutăm intern, cu toți specialiștii implicați în această decizie. Dar categoric ne dorim să extindem aceste benzi dedicate pentru că acestea fac parte din procesul de smart city și din procesul de creștere a calității vieții oamenilor”, a spus Tarcea miercuri la un post de radio.

La începutul lunii martie, și primarul Emil anunța că pe strada Moților vor fi implementate ori benzi reversibile, fie se va institui sens unic.

”Am primit două propuneri analizate de specialiști care vor intra în comisia de trafic și apoi supuse dezbaterii publice, cu privire la continuarea liniei dedicate de transport în comun pe axa Moților - Mănăștur (n.red. acum banda dedicată se oprește la intrare pe strada Moților). Aceste propuneri înaintate de specialiști, pe care încă nu le-am discutat în comisia de circulație, spun să continuăm linia dedicată de transport în comun până la strada Coșbuc. Adică benzile de la bordură de la Primărie spre Mănăștur să fie dedicate transportului în comun pe strada Moților, una dinspre Mănăștur și cealaltă spre Mănăștur. Aici sunt două variante, în ambele variante să fie benzi dedicate, benzile de la bordură. Într-o variantă să se instituie sens unic dinspre oraș înspre Mănăștur pe Moților, pentru restul celor două benzi care mai rămân în afara transportului în comun, iar pe Pavlov să se facă sens unic dinspre Mănăștur înspre Centru, iar pe strada Clinicilor să fie ca și acum sens unic spre centru și să se pună semafoare la trecerile de pietoni pentru a nu se fragmenta atât de mult traficul așa cum se fragmentează acum prin trecerea pietonilor”, a spus Boc.

În ceea ce privește a doua variantă, se păstrează aceleași elemente de benzi dedicate pentru transportul în comun, dar dimineața, pe Moților să fie o bandă reversibilă, adică o bandă pe care să vii spre oraș, între 7.00 și 10.00.

“E propunerea specialiștilor, nu mi-am însușit-o. De exemplu, conform acestei propuneri, în mod general este sens unic pe Moților spre Mănăștur, dar dimineața între 7.00 și 10.00 să luăm o bandă de la sensul Moților - Mănăștur și să o dedicăm traficului dinspre Mănăștur spre centru. Eu am mai propus o variantă, după mintea mea, să se analizeze ce ar însemna să introducem benzile dedicate pentru transport în comun dimineața (între 7.00 și 10.00) și după-amiaza, când e interval maxim, fără să fie modificate alte sensuri unice în oraș. În acel interval să ai benzile dedicate pentru transport de la bordură, iar celelelte benzi să rămână ca și acum. Soluția de protejare a benzilor dedicate ar fi montarea de stâlpișori retractabili la intrarea pe banda dedicată, care să coboare numai când trece autobuzul, când nu este autobuz să stea ridicați în intervalul orar când e bandă dedicată, ca să nu intre restul mașinilor. Vom intra în Comisia de Circulație să analizeze aceste variante, după care intrăm cu dezbatri publice. Aceste variante sunt pe hârtie, sunt variante de lucru, pot fi îmbunătățite, completate. Eu nu aș vrea să mă opresc până la Coșbuc, eu aș vrea să merg până sus pe Calea Mănăștur chiar la intersecția cu Câmpului. Eu nu vreau o variantă cu zăhărelul și cu suprafețe mici, trebuie să ne ducem pe suprafețe cât mai extinse. De pe Izlalului aș vrea să am bandă dedicată”, a mai spus Emil Boc.