Actualitate

Tinerii sunt îndemnați să urmeze facultatea la Cluj printr-o filmare inedită

Cele șase universități publice din Cluj-Napoca au realizat un proiect inedit de prezentare și promovare comună a Clujului universitar în vederea atragerii și menținerii unei resurse umane de calitate în municipiul Cluj-Napoca.

Proiectul, unic în mediul universitar românesc, a încercat să surprindă şi să redea atât oferta universitară a Clujului, cât şi spiritul oraşului ca spaţiu cotidian, economic, cultural şi sportiv în permanentă dinamică, în continuă evoluţie adaptată aşteptărilor comunităţii, dar şi pretenţiilor studenţilor care îl populează. Proiectul constră într-un filmuleț de prezentare a celor șase universități clujene, încercând să evite clișeele și să atragă potențiali studenți prin atmosfera specifică anilor de studenție petrecute în Cluj-Napoca.

„E un proiect pe care l-am îmbrățișat cu toată inima. Mi s-a părut important să dezvoltăm această comunicare între universități. Nu știm ce se întâmplă în celelalte universități. Filmulețul se adresează tinerilor, potențiali studenți, atât din țară cât și din străinătate. Când pleci la producția unui produs video, audio etc, pleci de la publicul căruia se adresează. Acest produs se adresează tinerilor, de aceea nu apar profesori în costum. Vrea să ilustreze spiritul vieții de studenți în unviersitățile clujene”, a explicat Constantin Trofin, coordonatorul proiectului.


Proiectul a fost gândit de tineri pentru tineri și urmează să fie folosit ca material de promovare în cât mai multe contexte.

„Filmul acesta este menit să atragă studenții prezentând ce le place lor, ce ne plăcea și nouă când încercam să ne hotărâm ce facultate să urmăm. Filmulețul nu va fi folosit doar pentru perioada de admitere. Se va găsi pe site-urile tuturor universităților implicate și pe rețelele lor de socializare, va fi prezentat la târguri, la manifestări”, a explicat Laura Irimieș, purtător de cuvânt în cadrul UBB.


 

Această prezentare este primul pas într-un proiect mai amplu care dorește să întărească relațiile de comunicare și prietenie între universitățile din Cluj, care, până acum nu au fost cele mai bune. Această filmare marchează un moment important în istoria universităților românești, fiind pentru primna dacă când toate universitățile publice ale unui centru universitar din România colaborează pentru realizarea și promovarea unei oferte comune, pentru constituirea unei comunități închegate și coerete, indiferent de concurența care apare în timul admiterii.


„Această acțiune este un exemplu de maturitate din partea universităților care au renunțat la egoism și nu se mai află în concurență pentru atragerea studenților”, a mai adăugat purtătorul de cuvânt.
Proiectul surprinde şi redă atât oferta universitară a Clujului, cât şi spiritul oraşului ca spaţiu cotidian, economic, cultural şi sportiv, un spațiu de manifestare reală a parteneriatului între entitățile reprezentative ale comunității (mediul de afaceri, mediul academic și autoritățile locale).
Proiectul realizat de cele șase universități publice din Cluj-Napoca  - Universitatea Babeș-Bolyai, Universitatea Tehnică, Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu”, Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară, Universitatea de Artă și Design, Academia de Muzică „Gheorghe Dima” – este doar primul dintr-un șir de proiecte comune care vizează promovarea Clujului universitar.

 

abonare newsletter