monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Comercianţi, vi se pregăteşte ceva. Se schimbă modalitatea de obţinere a acordului de funcţionare

De la 1 iulie, cei 9.000 de comercianţi din Cluj-Napoca ar urma să fie scutiţi de vizite la primărie pentru obţinerea acordurilor de funcţionare.

Primarul Clujului, Emil Boc, a declarat marţi că într-o lună, comercianţii ar urma să-şi primească on-line acordurile de funcţionare, fără a mai fi nevoie ca aceştia să se deplaseze la primărie.

“În acest moment, trecem la o altă nouă etapă a informatizării şi a prelucrării în format electronic a cererilor către cetăţeni. Sunt în măsură să vă spun că începând, cel mai târziu, cu 1 iulie, Primăria municipiului Cluj-Napoca va emite, în premieră în România, aşa cum a fost cazul certificatelor de urbanism, a prelungirii certificatelor de urbanism, a prelungirii autorizaţiilor de construcţie, în format electronic a acordului de funcţionare pentru comercianţi”, a spus Boc la un post de radio.

Acesta a precizat că sunt peste 9000 de comercianţi persoane fizice şi juridice în Cluj-Napoca şi sunt peste 1500-2000 de cereri care se procesează în fiecare an.

„Acordul de funcţionare cuprinde orarul de funcţionare şi de asemenea domeniul şi activitatea în care îţi desfăşori lucruri, că e vorba de coafor, de frizerie, restaurant, cafe bar. Am decis şi lucrăm în acest moment la această procedură, ca aceste cereri pe care comercianţii le depun pentru a obţine acorduri de funcţionare să poată fi depuse pe platformă electronică. De acolo, funcţionarul îl descarcă, îl prelucrează, îl trimite la comisie, se analizează documentele. Sunt 15 documente care trebuie depuse pentru acest acord de funcţionare. Marea noutate este că în cazul în care o piesă din cele 15 nu este completă, nu i se dă retur cum i se dă acum. Să spunem că nu are autorizaţie sanitară emisă de DSP, funcţionarul îi va trimite comerciantului un mail «te rog, adu punctul 13 că lipseşte». Nu mai pierde omul timp să depună din nou dosarul la analiză. Se va câştiga timp”, a mai spus Boc.

Potrivit primarului, în acest moment eliberarea unui astfel de acord durează 2-3 luni, în timp ce, dacă cererea se face electronic, va dura cel mult 30 de zile.

“Până acum, procedura durează până la 2-3 luni de zile. Aşa, totul s-ar putea întâmpla în maxim 30 de zile. Se va putea întâmpla şi în 3 zile. Gândiţi-vă, cetăţeanul nu merge să piardă timp la ghişeu, să stea acolo să depună dosarul, să meargă acolo să plătească 10 lei taxa în altă parte, să vină să aducă chitanţa. Le plăteşte electronic, totul pe internet, depune de acasă actele, funcţionarul le descarcă, comunică cu el dacă e cazul să-şi completeze dosarul, îl informează că s-a validat în comisie şi de pe mail de acasă îşi ridică acordul de funcţionare electronic pe care poate să îl utilizeze. Pentru asta, el trebuie să aibă semnătură electronică, care costă sub 100 de lei. Şi, din nou, trecem la o altă etapă a modernizării Clujului şi, din nou, Clujul să fie primul care dă tonul în România”, a mai spus Boc.