Actualitate

Cum se poate stinge conflictul taximetriști contra Uber

Condiţiile birocratice de licenţiere şi tarifele mari de avizare percepute transportatorilor în regim de taxi limitează apetitul întreprinzătorilor pentru acest tip de activitate şi încurajează utilizarea de alternative online, afirmă specialiştii în transporturi.

De la nivelul clienţilor, diferenţa dintre Uber şi taximetria clasică nu este prea mare, pentru că ambele sisteme respectă pasagerul şi practică tarife comparabile. Doar la nivelul prestatorilor există diferenţe care au generat conflictul dintre cele două „tabere”, taximetriştii având un regim mult mai drastic de licenţiere şi avizare decât şoferii Uber.

Ca tarifare, cele mai frecvente curse comandate – centru-periferii – au preţuri asemănătoare (10-15 lei) în ambele variante.


„Ar putea apărea o mică diferenţiere la preţuri, pentru că Uber practică tarifarea dinamică; pasagerul plăteşte mai mult în perioadele cu trafic de vârf, după principiul că dacă din trei producători pleacă doi, al treilea va creşte automat preţurile”, a explicat pentru Mediafax Dumitru Dicu, preşedintele Uniunii Naţionale a Conducătorilor Auto Liber-Profesionişti.

El a mai arătat că şi calitatea transportului este impusă deopotrivă de Uber şi de companiile de taxi, „doar cu unele excepţii în cazul taximetriştilor, în rândurile cărora s-au strecurat şi persoane care nu au ce căuta în domeniul transportului public de persoane”.


Cum s-ar putea stinge conflictul dintre„taberele” taxi şi Uber? „Cea mai bună soluţie ar fi liberalizarea pieţei şi relaxarea normelor de avizare-licenţiere, astfel încât să poată participa mai mulţi prestatori şi astfel calitatea serviciului să crească datorită competiţiei”, a spus specialistul. El a arătat că „totuşi, în taximetrie există acele norme de examinare şi atestare a şoferilor, care conferă companiilor mai multă încredere din partea clienţilor”.

abonare newsletter