Actualitate

Atenţie şoferi. Vi se pregăteşte ceva. Ce va apărea pe strada Frunzişului pentru reducerea accidentelor?

Comisia de sistematizare a circulației din cadrul Primăriei Cluj-Napoca a aprobat o serie de modificări de trafic pe strada Frunzișului pentru a reduce numărul de accidente.

sursa foto bzc.ro sursa foto bzc.ro

Primarul Emil Boc a venit cu o propunere de a se institui separatoare de sens și a unor praguri de sol la intrarea în curba situată pe strada Frunzișului. Acesta i-a cerut şefei de la Siguranța Circulației, Mirela Mărincean, să explice că nu magazinul Lidl generează accidente în zonă, ci situația este una determinată de neadaptarea vitezei la condițiile de trafic și la nerespectarea vitezei de 30 de km/h.

“Cele mai multe accidente au fost în curba de 180 de grade de pe Frunzișului. Accidentele care au avut loc nu au legătură cu faptul că se intră sau se iese de la spațiul acela comercial. La coborâre, limita de viteză la 30 km/oră nu se respectă, ceea ce face ca să intre în curbe și apoi pe contrasens. Ultimele accidente s-au produs în urmă cu două săptămâni”, a spus Mirela Mărincean, şefa Serviciului Siguranţa Circulaţiei din cadrul Primăriei Cluj-Napoca.


Ea a spus că tocmai de aceea propunerea primăriei este ca, atât la urcare, cât și la coborâre să se amenajeze praguri de sol înainte la intrarea în curba deosebit de periculoasă de pe strada Frunzișului. Concomitent cu montarea de separatori de sens pe respectivele benzi de trafic.

“La intrarea în curbă, și pe urcare și pe coborâre, să fie amplasate praguri de sol doar pe benzile de circulație, nu din bordură în bordură cum am făcut cu alte ocazii și ca să nu existe tentația șoferilor să intre pe contrasens am spus că măsura să fie completată de amplasarea unor separatori pe axul străzii. Am avut acordul pentru propunerea exprimată din partea celor de la Compania de Transport Public pentru pragul de sol la coborâre, iar la urcare nu s-a aprobat din cauza apropierii de stația de autobuz, a spus Mărincean.


Comisarul de poliției Dan Crișan, de la Poliția Rutieră Cluj, a spus că, de la începutul anului, s-au înregistrat 9 accidente grave, cu pagube, majoritatea pe sensul de coborâre de lângă curba Lidl.

“Nu cred că ne putem referi la un anumit interval orar la care au loc accidente. Cele mai multe accidente au avut loc în timpul zilei din cauza vitezei neadaptate. Trebuie să încercăm o reducere a vitezei în acea curbă, iar semnalizarea nu rezolvă problema. Benzi rezonatoare și praguri de sol am propus”, a spus Crişan.


Pe sensul de urcare, dinspre Mănăștur spre Zorilor, nu vor fi montate praguri, numai benzi rezonante. ”Acolo propun numai aceste benzi, pentru că se urcă și vor fi probleme cu autoturismele care vor pierde din demaraj. Este și o stație de autobuz, chiar aproape de curbă și mijloacele de transport în comun vor avea probleme. Oricum, din datele noastre, majoritatea accidentelor se produc pe coborâre, din cauza nerespectării limitei de viteză de 30 de km/h”, a spus Marcel Bonțidean, șeful Poliției Locale Cluj.

Membrii din Comisia de Circulaţie s-au arătat sceptici cu privire la propunere. Viceprimarul Dan Tarcea, profesorul Nicolae Burnete de la Universitatea Tehnică Cluj-Napoca sau directorul Companiei de Transport Public, Liviu Neag, s-au arătat sceptici în privința montării pragurilor de sol la urcare și au cerut maxim înlocuirea lor cu benzi rezonatoare.

abonare newsletter