Actualitate

România, pe ultimul loc în UE la folosirea internetului! 32% dintre români NU L-AU FOLOSIT vreodată

Românii şi firmele din România folosesc cel mai puţin internetul şi tehnologia digitală, comparativ cu celelalte ţări ale UE, arată rapoarte în domeniu, prezentate, marţi, la Cluj.

Sursa foto: plus.google.com Sursa foto: plus.google.com

„Potrivit Digital Economy & Society Index (DESI), încă există o treime (32%) dintre români care nu au utilizat internetul niciodată (vs 16 % în UE) şi care nu pot profita de posibilităţile oferite de Internet şi nici nu pot contribui la economia digitală. Abilităţile digitale ale populaţiei sunt cele mai mici din UE, cu numai 26% dintre români având abilităţi digitale de bază. (...) Potrivit aceluiaşi raport şi în ciuda unui progres înregistrat faţă de anul precedent (2015), România are un scor de 0,2 în integrarea tehnologiei digitale de către întreprinderi (...), poziţionând ţara noastră pe ultimul loc în UE”, s-a artătat în cadrul unei conferinţe.

De asemenea, potrivit aceloraşi studii, România se clasează pe ultimul loc în UE şi în privinţa altor servicii de internet.

„Procentajul întreprinderilor care folosesc tehnologii ERP (Enterprise Resource Planning) sau social media (6.5%) în România este cel mai scăzut din UE. Utilizarea serviciilor de Cloud s-a dublat şi atinge 5,7%, însă este în continuare una din cele mai scăzute din UE”, s-a mai arătat în cadrul conferinţei.

Potrivit organizatorilor evenimentului, oamenii de afaceri din România trebuie să-şi schimbe mentalitatea şi să pună în centrul afacerilor pe care le au IT-ul, pentru că astfel îşi vor reduce costurile şi-şi vor optimiza fluxurile de venituri.

„Conceptul digital transformation este de fapt o transformare a mentalităţii, înseamnă să pui IT-ul, să pui conversia rapidă de date, comunicarea la centrul business-ului tău. Posibilitatea de a analiza în timp real datele colectate, de a şti ce colectezi şi (...) ce anume faci cu ele. Noi vrem să arătăm cum folosim tehnologia Microsoft de cloud integrată cu tot ceea ce înseamnă tehnologiile noastre de productivitate, dar şi cu ceea ce înseamnă practic noile PC-uri create de noi şi de partenerii noştri. Ei pot să-şi optimizeze businessul reducând costurile şi optimizându-şi fluxul de venituri”, a declarat, în cadrul conferinţei, Tudor Galoş, de la Microsoft Romania.

abonare newsletter