Actualitate

Ajungi mai repede în străinătate decât să mergi dintr-un capăt în altul al Clujului

Problema traficului rutier în Cluj este din ce în ce mai acută. S-a ajuns la situaţia în care dacă vrei să circuli dintr-un capăt al oraşului în celălalt este ca şi cum ai face o vizită până în Polonia cu avionul. Dacă nu este UNTOLD, se fac lucrări de reparaţie, dacă nu se fac lucrări de reparaţie începe şcoala, dacă nu începe şcoala ninge, traficul rutier fiind mai mereu blocat.

Şoferii din Cluj-Napoca şi pietonii sunt din ce în ce mai deranjaţi de modul în care se circulă în oraşul de pe Someş.

Fie că este vorba despre celebrele „cămile” instalate de autorităţi, fie că pietonii se tem de şoferii vitezomani, problema circulaţiei devine pe zi ce trece una tot mai actuală pentru locuitorii oraşului.


Datele statistice o şi confirmă. În Cluj numărul de maşini înmatriculate creşte de la an la an (potrivit statisticilor 41% din locuitorii judeţului deţin permis de conducere şi este înregistrat câte un vehicul la fiecare 3 persoane), asta însă fără a-i pune la socoteală pe studenţii care vin să înveţe la facultate, mulţi venind cu maşina din alte judeţe. 

Cluj – Varşovia=aeroport – Făget

Spre exemplu, pentru a ajunge din Cluj la Varşovia cu avionul faci 1 oră şi 45 de minute. Exact de acelaşi timp ai nevoie dacă alegi să mergi de la Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” până în Făget cu autobuzul.


Distanţa însă diferă „puţin”: între Cluj – Varşovia sunt aproximativ 800 de km, iar de la aeroport până în Făget sunt aproximativ 12 km.

„Am călătorit până în Varşovia de la Cluj-Napoca, iar zborul a durat aproximativ o oră şi 45 de minute. Când m-am întors acasă am luat autobuzul de la Aeroportul Avram Iancu şi m-am dus acasă în Făget: am făcut exact o oră şi 45 de minute. Adică o distanţă de aproximativ 12 km pentru traficul din Cluj-Napoca este echivalentă cu o distanţă Cluj-Varşovia cu avionul”, ne-a relatat Andrei G.


Din Piaţa Mărăşti şi până la Praktiker am făcut, vineri, cel puţin o oră şi jumătate. Pe Bulevardul 21 Decembrie 1989, Memorandumului şi pe Calea Moţilor a fost criminal. Aventura la volan era departe de a se încheia când am ajuns în faţa magazinului de bricolaj cu intenţia de a vira în parcare. Nici vorbă să forţezi intrarea din cauza vitezei ameţitoare cu care circulau maşinile de pe contrasens, inclusiv TIR-urile. Deja se formase o coadă de maşini până la pod”, ne-a precizat Laura C., şoferiţă.

Plângeri peste plângeri la adresa Primăriei

Deşi aproape zilnic clujenii depun plângeri peste plângeri autorităţilor, problema traficului îngreunat persistă.


„Pe Bulevardul 1 Decembrie, lângă podul pentru pietoni au dispărut denivelările, ceea ce este foarte rău pentru locatari. Pe de o parte, trecerea de pietoni de lângă Someş este frecventată de copii şi fără denivelări este mult mai periculoasă, iar pe de altă parte, maşinile si motocicletele care circula cu viteze peste 100 km/h fac multă gălăgie în fiecare seară de mai multe ori”, a spus Kassay Reka pe un site de reclamaţii şi sesizări la adresa Primăriei Cluj-Napoca.

Pe de altă parte un clujean este nemulţumit că trotuarele devin din ce în ce mai înguste pentru a le face loc maşinilor.


Mi se pare aberant că Primăria încearcă să rezolve problemele din trafic în detrimetrul pietonilor, prin îngustarea trotuarelor şi aşa destul de mici, aglomerate şi cu tot felul de obstacole pe ele. Aţi facut acest lucru lângă teatru, acum văd că aveţi de gând şi cu zona 21 Decembrie. Este o prostie, pentru că multe din aceste maşini din păcate nu sunt parcate legal şi ajung la rândul lor să îngreuneze traficul, atât cel pietonal, cât şi cel rutier. Mergeţi vă rog în preajma tuturor noilor clădiri de birouri să vedeţi cum se circulă acum (de exemplu în spate la hală, pe strada Paris, zona Barbusse). Mergeţi după 1 octombrie în zona tuturor căminelor studenţeşti şi a sediilor facultăţilor. Dacă aţi ataca problema asta mai cu severitate şi nu aţi lăsa să se parcheze decât în zonele amenajate (prin amenzi, normal), atunci şi traficul rutier s-ar reduce semnificativ”, a spus şi Ion Alecu pe acelaşi site.

Pentru că unii şoferi circulă cu viteză foarte mare locuitorii de pe strada Uzinei Electrice simt trepidaţii în pereţii caselor.

„În urma reabilitării străzii Uzinii Electrice, trotuarul s-a micşorat, iar strada s-a largit. Chiar dacă este o stradă foarta scurta ea este dreaptă şi acum şi foarte largă; prin urmare acum maşinile circulă cu viteză foarte mare (de fapt, se accelerează puternic şi apoi se frânează tot la fel). Acest lucru implica mai multe inconvenienţe. Se simt trepidaţii şi zgomot în casele de pe stradă, care sunt toate la limita trotuarului. (Ţinând cont că ar fi fost spaţiu suficient şi casele sunt aşa aproape de limita străzii ar fi fost rezonabil să se facă un spaţiu verde intermediar între trotuar şi sosea)! Tot din cauza vitezei mari a maşinilor, bicicliştii aleg să circule pe trotuar (care aşa cum am mai spus este îngust) şi aceasta conduce la situaţii riscante pentru trecători (un biciclist era să dea peste o doamnă mai în vârstă)”, a relatat Virginia Niculescu pe site-ul de reclamaţii şi sesizări.

59.000 de autoturisme intră zilnic dinspre Floreşti

Conform datelor înregistrate în februarie 2015, pe intrarea vestică din oraș (Calea Florești, la vest de nodul N) se înregistrează în fiecare zi lucrătoare 58.660 de vehicule (adică mai mult decât au fost înregistrate la ultimul recensământ național de circulație pe cea mai aglomerată intrare din București: DN 1 dinspre Otopeni, MZA 2010 = 54135). Acest volum de trafic este distribuit pe străzi cu intersecții la nivel și cu cel mult două benzi de circulație pe sens.

Potrivit „Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Cluj-Napoca”, volumele de trafic sunt mai ridicate decât capacitatea proiectată pentru unele tronsoane de drum, în special pe axa vest-est, la vest de centrul orașului. În plus, spre deosebire de alte orașe, lărgirea drumurilor nu se numără printre opțiunile posibile.

Drumul de ocolire

Autorităţile încearcă să devieze traficul pe drumul ce va porni din strada Tăuțiului și va face joncțiunea în Cluj-Napoca cu Drumul Sfântul Ioan şi va avea o lungime de 2,685 km (firul principal, la care se adaugă încă doi kilometri de bretele).

Drumul de Ocolire SUD va avea 11 podețe și 2 poduri, precum și două girații și 3 intersecții. Vor fi incluse și două bretele de legătură cu DN1, una în zona Metro și una în zona Polus. Carosabilul va fi de 2x 3,5 metri, pe o parte trotuarul va fi de 1,5 metri, iar pe cealaltă parte va fi inclusă și o pistă de biciclete, lățimea ansamblului trotuar – pistă de biciclete fiind de 2 metri. Toate acestea alături de rigole ranforsate, zid de sprijin pe coloane, șanțuri de beton, rambleu, piloți forați, filtre drenante, drenuri orizontale și semnalizare rutieră.

Cele mai aglomerate intersecţii

În „Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Cluj-Napoca” se arată că numeroase intersecții sunt extrem de aglomerate la orele de vârf, singura soluție pentru rezolvarea congestiei fiind reducerea volumelor de trafic deservite sau denivelarea acestora. Printre aceste intersecții se află: Calea Mănăștur/Str. Câmpului; Str.Câmpului/Str. Frunzișului/Str. Izlazului; Calea Moților/Str. G. Coșbuc; Str. Horea/Str. G-ral Dragalina/Str. Dacia; Str. Cuza Vodă/Piața Avram Iancu/Bd. 21 Decembrie 1989; Str. Fabricii/Bd. 21 Decembrie 1989/Aleea Bibliotecii/Str. Aurel Vlaicu.

Ultimele Stiri
abonare newsletter