Actualitate

Vacanţă de coşmar pentru mai mulţi copii din Cluj

Cinci copii au ajuns la spital cu toxiinfecție alimentară după ce au mâncat la un hotel de patru stele cu servicii all inclusive din staţiunea Venus.

Aflată în plină anchetă a DSP şi DSV după ce alţi 15 turişti şi-au încheiat vacanţa pe patul de spital, la doar o săptămână, hotelul Mera din Venus are din nou probleme, informează romania-actualitati.ro

Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Cosumatorului au fost, sâmbătă, 30 iulie, în control la unitatea cu pricine și, din spusele directorului Paul Anghel, nu s-a găsit nimic în neregulă în bucătăria restaurantului Mera.

„Am fost în control, totul a fost în regulă, în termen, tot ce se găsea în frigider, în bucătărie. DSV a ridicat probe din mâncare, o să vedem rezultatul“, a spus Anghel.

Cazuri similare

Culmea este că, alţi turişti s-au îmbolnăvăit aici, în urmă cu o săptămână, după ce au consumat la restaurantul hotelului.

Atunci, ANPC a amendat patronul cu 15.000 lei și a dispus remedierea măsurilor.

„Este al doilea caz de toxiinfecție la această unitate. Acum o săptămână 14 turiști s-au intoxicat, 3 au ajuns la spital. Atunci, am amendat unitatea cu 15.000 lei. Ulterior, au remediat problemele“, a mai precizat directorul ANPC.

Acesta nu exclude posibilitatea ca o cauză probabilă a îmbolnăvirii să fie consumul alimentelor pe plajă, de la comercianții ambulanți.

„S-ar putea să fie vorba și de factori externi. Să fi consumat pe plajă, de la comercianții ambulanți, Noi am verificat, însă este greu să-i găsești. Am sesizat și Poliția, iar oamenii legii au promis că vor face razii în această zonă. Cauza a 50, 60 % din persoanele care se îmbolnăvesc pe litoral este comerțul ambulanț“, a mai completat Anghel.

O altă cauză care urmează să se stabiliească ar fi chiar unul din bucătarii restaurantului. „E posibil ca cineva să aibă o problemă, un microb“, a conchis Paul Anghel.

Copiii, unii din Bucureşti, alţii din Cluj, au ajuns la spital cu dureri de burtă și vărsături, după ce au mâncat la restaurantul hotelului de patru stele din stațiunea Venus unde s-au cazat. Medicii de la ambulanţă au fost solicitaţi la hotel pentru copiii cu probleme digestive şi pe care i-au transportat la Spitalul Mangalia pentru îngrijiri de specialitate.

Părinţii copiilor vor să dea în judecată hotelul având în vedere că vacanţa pentru care au plătit aproape 4000 de lei s-a trasformat într-un coşmar.

Reclamaţii şi pe internet

Cei care au fost cazaţi la unitatea hotelieră s-au plâns şi pe internet de mâncarea oferită.

“Din păcate Mera Resort a fost pentru noi o mare dezamăgire... Am avut un sejur de 5 nopţi din care am stat doar 3 din cauza problemelor de sănătate ale copilului nostru în vârstă de 1 an şi 4 luni. Fiind prima vacanţă împreună cu băieţelul nostru am sperat ca totul să fie bine, însă după 2 zile petrecute acolo, peste noapte copilul a vărsat (prima dată în viaţa sa), iar a doua zi a făcut şi febră astfel fiind nevoiţi să plecăm mai devreme. O mare dezamăgire... având în vedere că plăteşti o sumă considerabilă pentru un sejur la ei aşteptările sunt altele. Am aflat ulterior că s-au îmbolnăvit mulţi oameni, deci clar au probleme mari. Sincer, am fost foarte încântaţi la început şi chiar ne-am gândit să revenim, însă în aceste condiţii chiar nu vom mai călca acolo şi recomand şi altora să se ferească. Camerele sunt mici, dar frumoase şi curate cu o terasa ok, piscina mare şi plaja amenajată ok, însă preferăm să ne lipsim de ele decât să ajungem la spital”, a spus Andreea pe site-ul amfostacolo.ro la data de 26 iulie 2016.

“Ne-am întors în Bucureşti după ce în ultimele zile copilul nostru în vârstă de 11 ani a fost intoxicat cu mâncare făcând o criză gravă de dischinezie biliară - pentru prima dată în viata sa! Criză cu care ne confruntăm încă. Inutil să vă mai spun că am chemat salvarea după ce copilul şi-a vomitat inclusiv lichidul din bilă, cam 7 episoade de vomă de culoare galben- verzui. Datorită vomei şi efortului depus copilul a făcut şi o criză de spasmofilie (pentru prima dată în viaţa sa!) care l-a marcat profund! Îmi cer scuze pentru detalii, însă am considerat de cuviinţă să le dau pentru a vă face o idee despre cât de gravă a fost situaţia. Menţionez că nu am avut niciodată astfel de probleme cu băiatul, deşi ieşim destul de des să mâncăm în oraş, chiar şi la rotiseria din colţul străzii şi nu am avut niciodată astfel de probleme. Bineînţeles că vacanţa a luat sfârşit mai devreme, nu mai menţionez stresul nostru ca şi părinţi, mersul la farmacii, doctorii, injecţiile, teama că vomitatul nu va înceta. Ca să vă faceţi o idee, când am ajuns la hotel, în data de 17 iulie, nu am găsit un loc la piscină, iar când am plecat nu ştiu dacă erau ocupate 25% din locuri. Vă imaginaţi că restul de turişti/copii erau fie la spital fie în cameră vomitând. La fel şi în restaurant. Vomă peste tot, pe terasa restaurantului, în lift, la recepţie... un calvar...”, a spus şi Elena G. la data de 24 iulie 2016.