Actualitate

Transilvania: degeaba e apreciată, dacă nu e promovată

Jurnaliştii din străinătate apreciază foarte mult Transilvania. De la munţii în care trăiesc animale pe cale de dispariţie în restul Europei, până la străduţele cochete ale Clujului cosmopolit, toate aceste detalii au fost notate în reviste de turism şi ziare cunoscute. O singură problemă avem: degeaba e apreciată Transilvania dacă nu e şi promovată.

sursa foto: castelulbran.ro sursa foto: castelulbran.ro

România trebuie să aibă o voce mai clară prin care să cheme turiști străini și ar putea realiza acest lucru prin promovarea mitului lui Dracula, a declarat, joi, Taleb Rifai, secretarul general al Organizației Mondiale a Turismului (OMT) și înalt demnitar al Organizației Națiunilor Unite, prezent la București la o conferinţă internațională.

"Sunt aici pentru că eu cred în România. Am mirosit această poveste de succes și vreau să fac parte din ea. Am văzut oameni entuziaști care au viziune. România merită tot ce-i mai bun din partea noastră. Trebuie să facem industria turismului să se dezvolte pentru generațiile viitoare. Dacă nu crezi în țara ta, nimeni nu va crede. Cred că acesta este un punct foarte important pe care trebuie să-l reținem cu toții. România trebuie să aibă o voce mai clară prin care să cheme turiști, astfel încât aceștia să se simtă atrași", a spus Taleb Rifai.


Mitul Dracula trebuie promovat

Potrivit sursei citate, fiecare țară ar trebui să promoveze specificul său, iar România are Transilvania cu mitul lui Dracula.

"Aveți peisaje minunate, dar și ceilalți la fel spun, așa că trebuie să ne diferențiem. Doar România are Transilvania și numai România poate pretinde această proprietate. Cei din țările nordice aduc turiștii să dea mâna cu Moș Crăciun. Ar trebui să spuneți și voi: "Veniți și întâlniți-vă cu Dracula, veniți și dați mâna cu Vlad Țepeș, veniți să îi ascultați miturile!". Asta e ceea ce vindem noi. Vindem vise și viziuni, pentru că, la sfârșitul zilei suntem cu toții copii", a continuat reprezentantul OMT.


Banii investiţi în turism se întorc la stat

Totuși, el a amintit că la fel de importantă este și finanțarea adecvată a turismului.

"Ca și în orice alt business din lume, trebuie să investești ca să produci bani mai târziu. Regula de aur în turism este că trebuie să măsurăm promovarea realizată anterior, prin urmare, cu cât cresc veniturile, cu atât trebuie să crească și suma investită în promovarea turismului. Regula de aur este să investim în promovare minimum 1% și maximum 2,5% din venituri. Iar Ministerul Finanțelor ar trebui să realizeze că, atâta timp cât se investește în turism, acești bani se întorc la stat sub formă de taxe, de TVA, de stimulente, de taxe pe teren", a adăugat Rifai.


Transilvania, locul care trebuie vizitat în 2016

Lonely Planet a publicat ghidul "Best in Travel 2016", cel mai aşteptat ghid de călătorii al anului, redactat sub forma unui clasament ce cuprinde destinaţiile de vacanţă pe care prestigioasa publicaţie turistică le recomandă pentru 2016. În ceea ce priveşte topul regiunilor care ar trebui vizitate în 2016, primul loc în topul Lonely Planet este ocupat de Transilvania. Editorii cunoscutului ghid de călătorii spun că această regiune a României reprezintă mult mai mult decât "locul în care se ascund vampirii", vorbind despre frumuseţea satelor săseşti şi a bisericilor fortificate transilvănene, dar şi despre frumuseţea naturii şi a faunei locale, amintind şi despre rezervaţiile de urşi şi de reintroducerea zimbrilor în ecosistemul local. De asemenea, potrivit unui articol elogios la adresa Transilvaniei apărut pe site-ul lonelyplanet.com, Munţii Carpaţi oferă turiştilor oportunităţi numeroase în ceea ce priveşte explorarea peşterilor, drumeţiilor şi escaladelor montane. În acelaşi material sunt amintite şi pistele de schi din staţiunile montane Poiana Braşov şi Păltiniş. Editorii de la Lonely Planet vorbesc şi despre pitorescul cafenelelor de pe trotuarele din Braşov, Sighişoara şi Sibiu. Totodată, acelaşi ghid laudă eferverscenţa culturală din Cluj-Napoca, un oraş cosmopolit, studenţesc şi artistic, apreciat însă şi pentru viaţa sa de noapte.

The Sun laudă Clujul şi Transilvania

Jurnalişti ai publicaţiei The Sun au petrecut 48 de ore în Transilvania, notând că regiunea nu merită vizitată doar pentru mitul lui Dracula, ci şi pentru perspectivele panoramice, pentru castelele "desprinse parcă din Harry Potter" şi pentru barurile dosite pe străzi sinuoase. "Nu merită vizitată doar pentru mitul lui Dracula, pentru vederile panoramice asupra peisajelor de o frumuseţe tulburătoare, ci şi pentru castelele gotice - crucifixul şi funia de usturoi sunt opţionale", scriu jurnaliştii de la The Sun. Jurnaliştii scriu în continuare că în Cluj, de pildă, turiştii pot face slalom printre galerii de artă şi teatre, le recomandă să se rătăcească prin spaţiul de artă contemporană "Fabrica de pensule", unde se răsfiră mai multe galerii de artă, ateliere ale artiştilor şi spaţii pentru spectacole teatrale. În galeria Quadro există obiecte de artă din ceramică şi expoziţii de fotografie. Turul oraşului ar trebui să se sfârşească, în viziunea celor de le The Sun, la Muzeul Naţional de Istorie, unde pot fi admirate colecţia de poţiuni şi echipamentul străvechi de laborator desprinse parcă din universul lui Harry Potter. Pentru că în Munţii Carpaţi trăiesc lincşi, lupi şi urşi, jurnaliştii de la The Sun îndeamnă turiştii să treacă prin Sanctuarul Urşilor de la Zărneşti, unde specii de urşi salvaţi din cuşti şi circuri din toată lumea sunt adăpostite într-o ambianţă luxuriantă.

Ultimele Stiri
abonare newsletter