monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Veșnicele modernizări ale podului Traian încep în această vară

Încă din 2013 când s-a surpat, podul Traian este reparat și modernizat de la zero. Pe hârtie! În realitate, podul este la fel de când s-a rupt, acum trei ani.

Veșnicele modernizări ale podului Traian încep în această vară

La două zile după ce a câștigat alegerile locale, primarul Emil Boc a readus în discuție modernizarea podului Traian, după ce vreme de trei ani a tot spus cum îl va repara de la zero și cum va construi un alt pod nou, care să reziste 70 de ani.

Lucrările ar urma să înceapă în această vară. “Începem construcția podului Traian, în această vară, cât mai repede cu putință. Eu mi-aș dori imediat după 1 iulie să emit ordinul de începere. De ce 1 iulie? Pentru că așteptările noastre sunt ca până în 30 iunie să terminăm lucrările la pasajele de la gară astfel încât după ce le terminăm, plus proiectul european de modernizare a întregii zone din fața gării să putem redirecționa și regândi traficul într-un singur sistem de circulație care să nu producă aglomerație la niște cote insuportabile”, a declarat Boc.

Va fi aglomerație când încep reparațiile

Potrivit primarului, circulația rutieră va fi complet oprită în zonă când vor demara lucrările la podul Traian. “Vreau să fiu sincer, când încep lucrările la podul Traian va fi disconfort. Nu va mai exista trafic rutier, ci doar o punte pietonală, deci tot traficul va fi redirecționat pe străzile limitrofe și de aceea am așteptat terminarea lucrărilor de la gară pentru că altfel ar fi fost imposibil să se găsească o soluție pentru circulație”, a spus Emil Boc.
Podul Traian ar urma să aibă patru benzi, piste pentru biciclete și trotuare. Valoarea lucrărilor este de 6,5 milioane lei și vor fi realizate de firma Diferit.

S-a rupt de două ori într-un an

În 2013, o femeie de 83 de ani a fost la un pas să cadă în Someș, după ce sub picioarele ei s-a rupt o bucată de beton. Salvarea femeii a fost conducta de apă care se afla sub gaura care s-a format în trotuar astfel că nu a căzut în apă.

Un al doilea episod a avut loc câteva luni mai târziu, când o fâșie de 20 de metri s-a desprins pur și simplu din pod, fiind nevoie de intervenții cu macaralele.