monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Teatrul, de pe scenă, în sălile de clasă. De ce vor unii actori să devină profesori?

Asociațiile „Gestus” și „Teatrul Vienez de Copii” și-au propus un salt major pentru teatru. Din dorința de a promova activitățile culturale, prin inițiativa celor două asociații se urmărește introducerea orelor de teatru ca materie opțională în școli, de la clasele primare si până la clasele de liceu.

Vineri, 13 noiembrie, are loc premiera piesei de teatru „Burghezul gentilom” de Moliere, o piesă în a cărei distribuție se numără 11 copii, la care va participa și cea care a pus bazele inițiativei educaționale „Școala pentru viață”, Sylvia Rotter.

„Teatrul Vienez de Copii” a fost înființat în 1994, în Viena, de Sylvia Rotter și în 2006 în țara noastră. Sylvia Rotter va participa si la conferința de sâmbăta, 14 noiembrie, susținută de asociația „Teatrul Vienez de Copii”, unde se va întâlni cu 250 de profesori cu diferite specializări, dornici de a aduce ceva nou în școlile lor. Tot sâmbătă, va avea loc şi un Workshop, în care 60 de profesori vor trece prin patru module: de vorbire, de mișcare, de improvizație si de regie, pentru a exersa și a aplica la clasă ceea ce vor învăța şi totodată vor primi un ghid al predării teatrului.

La conferință vor participa elevi şi chiar părinți, care vor dezbate tema includerii orelor de teatru ca materie opțională în școli. „Sperăm să lucrăm cu Ministerul (Educaţiei - n.r.) pentru elaborarea programei pentru clasele I-IV şi V-VIII, în speranța ca UNATC să se adrseze claselor IX-XII. Dorim să atragem atenția asupra importanței acestei materii și să le explicăm celor care lucrează direct cu copiii, părinților şi celor care ar putea influența această hotărâre. Procesul este unul lung, dorim într-un an sau doi să realizăm aceste lucruri, sunt pași mărunți, dar siguri pe care îi facem. Experiența celorlalte două conferințe, din 2014, de la București, şi cea de anul acesta, de la Sibiu, ne dau siguranța că oamenii vor fi deschiși spre această idee, iar profesorii vor fi interesați şi dornici de a lucra cu copiii”, a declarat Sabina Topală, reprezentant al asociației Gestus şi al „Teatrului Vienez de Copii”.

„Teatrul este benefic pentru copii, deoarece dezvoltă pe foarte multe paliere, de la vorbitul în public, încrederea în sine, relaționarea cu partenerul și cu publicul”, a explicat Mădălina Ciocan Dumitrache, profesor de teatru din Cluj.

Articol scris de Ana-Maria Cioflica, studentă Jurnalism, FSPAC-UBB