Actualitate

Străzi şi trotuare transformate în parcări de când nu se mai ridică maşinile

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a stabilit, în luna mai, că procedura de aplicare a măsurii de ridicare a vehiculelor staţionate/oprite neregulamentar pe partea carosabilă nu poate fi reglementată prin hotărâri ale consiliilor locale.

Strada Argeş este doar una din locaţiile din oraş în care parcările neregulamentare au devenit o obişnuinţă de când nu se mai ridică maşinile. Clujenii care s-au săturat de şoferii care parchează pe unde apucă cer să fie montaţi stâlpişori. “Deoarece nu se mai ridică maşinile, strada Argeş a devenit din nou parcare. Vă rog să analizaţi montarea pe mijlocul ei a unei linii de stâlpişori de plastic similari celor de pe strada Ion Creangă (în faţă la Oncologie).Şi acolo era aceeaşi situaţie până în urmă cu ceva timp”, a scris un clujean, într-o sesizare adresată primarului Emil Boc. 

30 şoferi amendaţi într-o săptămână

O altă persoană a semnalat că pistele pentru biciclete au ajuns să fie locul preferat de parcare al şoferilor nesimţiţi. “Cum necum au fost amenajate piste de biciclete în oraş. Nu vreau să discut cât de bine au fost făcute. Circul zilnic pe pista de biciclete din Grigorescu. Că trebiue să feresc pietonii, asta e. Lipsa de educaţie rutieră nu se poate rezolva imediat. Dar şoferii ce scuză au? Parchează mereu pe această pistă deşi au locuri de parcare pe partea cealaltă a drumului. Nu am văzut niciodată pe cineva de la Poliţia Locală să le lase o amendă. Din banii colectaţi poate reuşiţi o delimitare cu borduri a acestei piste”, a afirmat un clujean.


Reprezentanţii Poliţiei Locale au declarat că în perioada 16-20 august 2015 au fost efectuate verificări şi au fost aplicate 31 de sancţiuni contravenţionale pentru încălcarea normelor legale în vigoare privind oprirea/staţionarea neregulamentară a autovehiculelor pe pistele de biciclete.

Boc: cetăţenii sunt nervoşi

În iunie, imediat după decizia ICCJ, primarul Emil Boc declara că cetăţenii sunt nervoşi din cauză că nu se mai pot ridica maşinile şi cerea Guvernului să deblocheze situaţia. “Guvernul fie emite regulamentul de ridicare a maşinilor, aşa cum s-a angajat prin Ordonanţă de Urgenţă, fie modifică această ordonanţă şi spune că autorităţile locale pot emite ele regulamentele de ridicare a maşinilor. Până când Guvernul nu ia una dintre cele două soluţii, noi, practic, suntem paralizaţi, blocaţi, cetăţenii nervoşi, iar primăriile fără mijloace de a interveni acolo unde există abuzuri şi sunt parcate maşini neregulamentar, pe treceri de pietoni sau blochează linia de tramvai”, declara Boc, la începutul verii.


În timp ce la noi în ţară, autorităţile locale nu mai pot ridica maşini, în Viena se practică acest lucru încă din 1974, după ce o femeie a murit într-un incendiu pentru că pompierii nu au putut ajunge la timp din cauza unor maşini care blocau strada.

abonare newsletter