Actualitate

La noi nu se mai ridică mașini. Ce face Primăria din Viena cu șoferii nedisciplinați

În Cluj, au fost situații când Ambulanța nu a putut ajunge la bolnavi din cauza mașinilor parcate neregulamentar.

Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) a admis luni recursul în interesul legii formulat de Avocatul Poporului și a stabilit că procedura de aplicare a măsurii de ridicare a vehiculelor staționate/oprite neregulamentar pe partea carosabilă nu poate fi reglementată prin hotărâri ale consiliilor locale. Cu alte cuvinte, mașinile parcate neregulamentar nu vor mai fi ridicate. Trebuie doar ca această modificare a legii să apară și în Monitorul Oficial pentru a fi aplicabilă.

Dacă în România, consiliile locale nu mai au nicio putere cu privire la ridicarea de mașini, în marile capitale europene, cum este de exemplu Viena, Primăria a decis să ridice maşinile parcate neregulamentar încă din anul 1974, după ce o femeie a murit într-un incendiu pentru că pompierii nu au putut ajunge la timp din cauza unor maşini care blocau stradă. Potrivit unei analize hotnews.ro, Primăria se ocupă de partea organizatorică, iar pentru activitatea efectivă de ridicare a maşinilor sunt selectate firme private pe bază de licitaţie.


Cât plătesc vienezii ca să își recupereze mașina

În Viena, pentru a-şi recupera maşina, proprietarul trebuie să plătească 242 euro, plus amendă pentru parcare neregulamentară, plus 9 euro pe zi pentru păstrarea maşinii (până când proprietarul se duce să o recupereze). Din această sumă Primăria din Viena nu ia nimic, comunitatea locală încasând doar banii din amenzi.

Potrivit sursei citate, parcare neregulamentară înseamnă spre exemplu: parcarea pe a doua bandă, în faţa intrării unei case, în zonele prevăzute pentru descărcare sau zonele destinate taxiurilor, în zonele semnalizate cu oprire sau parcare interzisă etc.


Mașinile sunt duse la 10 km de oraș

Un consilier municipal din Viena a explicat că cei care trebuie să își recupereze mașina dacă le-a fost ridicată au destul de multă bătaie de cap. “În momentul în care la noi cineva ar parca pe trotuar, ar fi imediat ridicată maşina după care trebuie să se ducă undeva la o parcare uriaşă, aflată la 10 km de Viena pentru a o recupera. Va plăti transportul maşinii şi amendă, iar acea parcare uriaşă nu este conectată la reţeaua de transport în comun, deci va trebui să plătească un taxi până acolo, ceea ce îi va da multe bătăi de cap”, a declarat, pentru hotnews.ro, Rudolf Schicker, consilier municipal Viena.

Ambulanța din Cluj nu a putut ajunge la bolnav

Regia Autonomă a Domeniului Public (RADP) Cluj-Napoca, subordonată Primăriei are sarcină să ridice mașinile în municipiu. Conducerea RADP consideră că este o chestiune de normalitate ridicarea autovehiculelor parcate neregulamentar. “Ca participanți la trafic toți am constatat că unii colegi din trafic nu au o atitudine corectă sau sunt luate în derâdere indicatoarele cu parcarea interzisă și astfel pot să aibă loc evenimente cu urmări nedorite. De exemplu, la un moment dat colegii mei de la Ridicări au fost nevoiți să ducă pe brațe un bărbat care a făcut atac de cord, iar cei de la Salvare nu au putut să îl ia din cauza unei mașini parcate neregulamentar. Culmea că cel care parcare era chiar cadru medical. Ridicarea de mașini este o chestiune de normalitate și nu de a vâna șoferii care parchează neregulamentar. Încet, vom intra și noi în rând cu marile capitale europene”, a explicat Ioan Pantelimon, directorul RADP Cluj-Napoca.


Dacă cei de la Ambulanță au întâmpinat dificultăți să ajungă la pacienți, pompierii se descurcă mai bine. “Mașinile pe care le avem în dotare sunt prevăzute cu dispozitive care ne ajută să facem posibilă intervenția în timp util”, a precizat Andrei Biriș, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Cluj.

Reprezentanții Poliției Rutiere Cluj nu au oferit nicio explicație cu privire la condițiile în care pot acționa pentru deblocarea căilor de circulație dacă prin parcare se blochează accesul pentru Ambulanță sau Pompieri. Aceștia au precizat că este nevoie de solicitare scrisă.

Ultimele Stiri
abonare newsletter