monitorulcj.ro Menu

Actualitate

FOTO: Tragedii aviatice la INDIGO - Un alt avion s-a prăbușit în aceeași zonă, în urmă cu 44 de ani

În 4 februarie 1970, un avion de linie al Tarom, care efectua o cursă între București și Oradea, s-a prăbușit în zona masivului muntos Vlădeasa.

sursa foto: evz.ro

La nici 30 de kilometri de locul unde s-a prăbușit, luni, avionul pilotat de Adrian Iovan, în anul 1970 a avut loc o altă tragedie aeriană în urma căreia au murit 21 de persoane. Atunci, tot din cauza ceții, un avion de tipul An 24 a coborât prea mult și s-a lovit de brazii și stâncile din masivul Vlădeasa, scrie evz.ro.

Ancheta a stabilit că avionul pilotat de colonelul Andrei Brătulescu zbura în condiții de vizibilitate zero, pe o ceață densă. Pilotul a crezut că se află deasupra orașului Oradea și a început mult prea devreme manevrele de aterizare. Avionul zbura prea jos și a lovit mai mulți brazi, fapt ce a condus la un final tragic.

În avion se aflau 21 de persoane, șase membri ai echipajului și 15 pasageri. Autoritățile comuniste au interzis timp de trei zile orice fel de acțiune de căutare. Când, totuși, autoritățile județene au localizat avionul, scena de la fața locului era un adevărat dezastru.

Din cele 21 de persoane, 13 au murit în urma impactului, iar alte șapte au murit de frig. Doar un singur pasager a supraviețuit dezastrului și apoi nepăsării celor care trebuiau să îi salveze, Ludovic Alexandru Sarkadi. Bărbatul avea atunci 43 de ani, iar în urma accidentului a suferit o leziune la genunchiul drept și o fractură la mână. Timp de trei zile, Sarkadi s-a târât prin zăpada înaltă și a urmat cursul unui pârâu, fiind găsit de câțiva muncitori forestieri care lucrau în zona Scrind Frăsinet. Ulterior, Sarkadi a emigrat în Germania.

Povestea prăbușirii avionului de la Vlădeasa a fost scrisă într-o carte, de către soția unuia dintre pasageri, jurnalista Aurora Pop. Soțul acesteia, Lucian Mircea Pop, lucra ca inginer la o fabrică din Aleșd și a murit, cel mai probabil, din cauza degerăturilor. Aurora Pop a povestit că autoritățile comuniste au interzis orice fel de comunicare pe marginea acestui subiect, dar ca și-a făcut propria investigație din care a rezultat că o parte dintre pasagerii aflați la bord care au supraviețuit prăbușirii au murit înghețați.