Actualitate

O nouă încercare pentru aprobarea taxei speciale RATUC

Pe ultima sută de metri, primarul Emil Boc încearcă, pentru a doua oară, să îi convingă pe consilierii locali să voteze taxa specială RATUC.

Regia Autonomă de Transport Urban Călători (RATUC) Cluj propune un proiect prin care, din 1 ianuarie 2014, să fie introdusă o taxă specială a tariful biletului şi abonamentului de călătorie. Cu banii adunaţi din această taxă ar urma să fie cumpărate mijloace de transport în comun moderne şi mai puţin poluante. Proiectul a fost supus votului consilierilor locali în cadrul şedinţei din 11 decembrie, dar nu a întrunit numărul de voturi necesare. Mai mult, după încheierea votului, Emil Boc i-a acuzat pe consilierii USL că sabotează extinderea RATUC în zona metropolitană şi că sunt de partea firmei Fany care asigură în prezent transportul de persoane pe ruta Cluj-Napoca – Floreşti.

“Vă bateţi joc de oamenii din Floreşti, Apahida şi restul localităţilor din zona metropolitană. Este inacceptabil ce faceţi, vă spun cu tot respectul. Ajutaţi firma Fany pe faţă. Nu le-aţi plătit facturile. Nu votaţi un proiect care ajută la cumpărarea de autobuze noi pentru zona metropolitană şi vă bateţi joc de aceste interese. Dar se pare că pentru dumneavostră recompensarea firmelor care v-au făcut campanie electorală este mai importantă decât interesele cetăţenilor. Este inacceptabil ce faceţi”, a declarat primarul, în cadrul şedinţei din 11 decembrie.


Taxa nu va scumpi preţul biletelor

După eşecul de la ultima şedinţă, proiectul a fost introdus, din nou, pe ordinea de zi a şedinţei de Consiliu Local din 30 decembrie. Dacă de data aceasta va trece de votul consilierilor, din 1 ianuarie 2014 ar urma să intre în vigoare taxa specială RATUC. Potrivit conducerii RATUC, această taxă nu va duce la majorarea preţului biletelor şi abonamentelor.

“Taxa specială se va aplica la tariful biletului/abonamentului. Prin instituirea taxei speciale nu se modifică preţul biletului/ abonamentului. Vă asigur că în mod precis vom face transport metropolitan şi serviciile vor fi de o calitate superioară şi la preţuri mai mici decât cele practicate de firmele private”, a precizat Liviu Neag, directorul RATUC.


RATUC a ratat traseele bănoase

În ciuda faptului că intenţia RATUC este de a intra pe traseele Cluj-Napoca – Floreşti şi Cluj-Napoca – Apahida, din 1 ianuarie 2014, deocamdată nu este posibil acest lucru. Doi operatori privaţi, Fany şi MV Trans, au câştigat licitaţia pentru cele două rute. Acest lucru a fost posibil după ce firma Fany a dat în judecată Consiliul Judeţean Cluj care a scos iniţial de la licitaţie traseele pe care urma să intre RATUC, iar instanţa a dat câştig de cauză firmei Fany. Totuşi, decizia nu este definitivă şi irevocabilă, procesul fiind încă pe rolul instanţei.

Ultimele Stiri
abonare newsletter