Actualitate

Tot ce trebuie să ştii despre “Black Friday” România 2013

Anul acesta, 29 noiembrie este data la care “vinerea neagră” soseşte din nou în magazinele din România. Ca şi anii trecuţi, magazinele care au pe rafturi produse electronice şi electrocasnice sunt primele care se aruncă în cursa câştigării unui număr cât mai mare de clienţi.

30 – 50%, procentele de reduceri în magazinele româneşti

Ideea unei zile în care reducerile se aplică pentru toate produsele de pe rafturi încântă clienţii magazinelor, deoarece, cu reduceri de 30, 40 sau chiar 50%, atât magazinele, cât şi cumpărătorii, reuşesc să iasă în câştig. Pe de o parte, orice client plăteşte mai puţin decât se aştepta pe produsul dorit, în timp ce magazinul care vinde produsul reuşeşte să câştige la cantitatea mai multor bunuri vândute.

Cele mai câştigate din afacerea “Black Friday” sunt magazinele online, deoarece comenzile pot fi făcute cu uşurinţă cu ajutorul paginilor de internet ale acestora. Clientul nu mai este nevoit să se deplaseze într-un spaţiu fizic, iar magazinul câştigă timp şi rapiditate odată cu livrările deja plasate.


Nici magazinele clasice nu se pot plânge că vânzările nu merg bine în singura zi din an în care reducerile sunt cele mai consistente, însă de cele mai multe ori cumpărarea unui produs cu ocazia devine pentru client o cursă contratimp pe care trebuie să o câştige în dauna competitorilor săi.

Posibile probleme pe care le vei întâmpina

Una dintre problemele “Black Friday” ar putea fi ca magazinele să nu fie suficient de bine pregătite în ceea ce priveşte stocurile de produse. De asemenea, retailerii online pot întâmpinat dificultăţi în plasarea comenzilor, dar şi în fluidizarea acestui proces.


În esenţă “Black Friday” este o cursă pentru vânzător, care trebuie să îşi vândă produsele aflate sub promoţie în timp util, dar şi pentru cumpărător, care trebuie să îşi aleagă cu grijă bunurile dorite. Oricine a cumpărat produse de “vinerea neagră” ştie din proprie experienţă că răbdarea în această zi este o virtute, iar o bună planificare şi nervi de oţel pot fi calităţi răsplătite cu achiziţionarea unor chilipiruri în singura zi din an în care oricine poate pleca acasă fericit, dar şi cu bani în buzunare.

Lista magazinelor participante la “Black Friday” România 2013:

Magazine cu produse IT: Evomag, F64, ClickShop, Marketonline, Azerty, Magazinultau.


Magazine cu electrocasnice: Altex, Domo, Carrefour, Flanco.

Magazine de fashion, încălţăminte şi accessorii: TinaR, Ecco Shoes, Miniprix, Boutique Mall.


Magazine de cărţi: Nemira, Elefant.ro, Libris, Okian, BookCity.

Magazine cu jucării şi articole pentru copii: Bebe Bliss, Best Kids, DinoLand, 101 Jucării.


Magazine de cadouri: E-Cadou, USBMania, FunGift, Cadouri De Top.

Originea “Black Friday”

“Black Friday” este o sărbătoare americană care a reuşit să se impună pe majoritatea pieţelor din lume. Sub aspectul reducerilor substanţiale la diverse produse, retailerii reuşesc să atragă foarte mulţi clienţi ce sunt dispuşi să scoată din buzunar sume de bani pentru laptop-uri, televizoare, monitoare, maşini de spălat, tablete, telefoane mobile sau console video.

abonare newsletter