Actualitate

Ministerul Muncii: Noile formulare pentru acordarea ajutoarelor de încălzire, distribuite după avizare

Noile formulare pentru acordarea ajutoarelor de încălzire se vor procura direct de la sediile primăriilor sau de pe paginile web ale acestora, ale agenţiilor pentru plăţi şi inspecţie socială şi cea a Ministerului Muncii, după încheierea procesului de avizare interministerială, informează Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice (MMFPSPV).

Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice (MMFPSPV) a anunţat, miercuri, că anul acesta, ca urmare a includerii consumatorului de energie electrică în rândul beneficiarilor de ajutoare de încălzire, a fost necesară modificarea normelor metodologice şi a vechiului formular de cerere.

"Noile formulare vor putea fi procurate de beneficiari, direct de la sediile primăriilor sau de pe paginile web ale acestora, ale agenţiilor pentru plăţi şi inspecţie socială şi chiar a MMFPSPV, după încheierea procesului de avizare interministerială, aflat în plină desfăşurare, a HG care stabileşte noul model de cerere şi după aprobarea acesteia în şedinţa de Guvern", se arată într-un comunicat de presă, conform Mediafax.


Familiile şi persoanele singure cu venituri reduse beneficiază, în perioada sezonului rece (1 noiembrie 2013 – 31 martie 2014), de acoperirea integrală sau, după caz, a unei părţi din cheltuielile cu încălzirea locuinţei.

Drepturile de primire a ajutoarelor de încălzire vor fi stabilite începând cu 1 noiembrie, solicitanţii trebuind să depună la sediul primăriei de domiciliu o cerere, precum şi actele de identitate ale membrilor familiei şi documente din care să reiasă veniturile acestora (adeverinţe de salarii/venituri eliberate de angajatori şi serviciile ANAF, mandate de plată ale unor drepturi sociale sau decizii/dispoziţii de acordare a lor etc) şi acte privind locuinţa (act de proprietate, contract de închiriere, împuternicirea proprietarului pentru solicitarea ajutorului pentru încălzire în cazul chiriaşilor, alte documente ce atestă forma de deţinere/utilizare a locuinţei).


MMFPSPV precizează că pentru verificarea documentelor depuse, primăria va solicita informaţii suplimentare, pe bază de protocol, atât altor instituţii/autorităţi, inclusiv în alte unităţi administrativ-teritoriale, cât şi solicitanţilor.

"În situaţia în care apar suspiciuni, primăria poate stabili dreptul la ajutor ori valoarea acestuia pe baza unei anchete sociale efectuate de serviciul public de asistenţă socială, evitându-se în acest fel acordarea unor sume necuvenite şi recuperarea ulterioară de debite", se mai arată în comunicat.

Ultimele Stiri
abonare newsletter