Un asteroid va trece la mică distanţă pe lângă Terra în această seară

Un corp ceresc de mici dimensiuni descoperit săptămâna trecută, va trece la mică distanţă de Terra, miercuri seară, pe o traiectorie plasată între planeta noastră şi Lună.

Un asteroid va trece la mică distanţă pe lângă Terra Un asteroid va trece la mică distanţă pe lângă Terra

Oamenii de ştiinţă spun că asteroidul 2013 RZ53, cu  este suficient de mic, iar traiectoria sa este suficient de îndepărtată pentru ca acesta să nu reprezinte o ameninţare pentru populaţie, informează huffingtonpost.com.

Asteroidul are un diametru cuprins între un metru şi trei metri şi va trece la o distanţă - considerată a fi sigură - de peste 230.800 de kilometri de Terra, miercuri, în jurul orei 22.20 GMT. Distanţa medie dintre Terra şi Lună este de 385.600 kilometri.

Astronomii au descoperit acest asteroid săptămâna trecută, cu ajutorul datelor culese de Minor Planet Center, un centru ştiinţific specializat în monitorizarea cometelor şi a asteroizilor, cu sediul în localitatea Cambridge, din statul american Massachusetts.

2013 RZ5 provine din familia "Apollo" de asteroizi din apropierea Terrei - acelaşi grup din care se crede că ar fi provenit şi meteoritul care a explodat deasupra oraşului Celiabinsk în februarie 2013.