Actualitate

Proiectul Bike Sharing: Bicicletele europene au roţi pătrate

Încă de luna trecută municipiul Cluj-Napoca ar fi trebuit să aibă la dispoziţie câteva sute de biciclete pentru închiriat în cele 50 de staţii amplasate în localităţile Floreşti, Cluj-Napoca şi Apahida, dar şi aproape 60 de kilometri de piste noi pentru biciclişti. “Ce avem în realitate? Staţii ruginite care zac nefolosite, zero biciclete pentru închiriat şi nici măcar un metru în plus de piste”, spun cei din PNL Cluj-Napoca.

“La începutul lunii iunie primăria a cerut amânarea termenului de finalizare a proiectului pentru primăvara lui 2014 şi se angaja că în luna august bicicletele vor fi aici. Nu ştim ce se întâmplă, dar lucrurile par să nu se mişte deloc sau poate că cele 500 de biciclete au fost deja furate, pentru că știm că în Cluj-Napoca bicicletele se fură pe rupte. Astfel, proiectul european de bike-sharing poate fi trecut pe lista obiectivelor ratate de către administraţia Boc. Fiind finanţat din bani europeni, obiectivul avea termene clare impuse de legislaţie. Fostul premier trebuie să explice de ce pistele desenate pe hârtie nu au fost construite şi de ce nimeni nu lucrează nimic. Oare un motiv ar putea fi faptul că întreg sistemul de piste a fost proiectat fără a se face legătura cu situaţia din teren și fără a se consulta cu ONG-urile de profil. De exemplu, în comuna Floreşti, pe străzi înguste de 3 m au fost trasate piste late de 1,5 m”, spun liberalii clujeni.

Luna trecută, primarul Emil Boc spunea că bicicletele vor fi montate în februarie 2014. “Sperăm ca în februarie 2014 să avem bicicletele montate în oraş astfel încât să fim primul oraş din România care să ofere şansa ca cel puţin 500 de clujeni să se deplaseze zilnic cu bicicleta dintr-o parte în alta a oraşului şi, de ce nu, de la Apahida până în Floreşti. Pistele de biciclete o parte vor fi în trafic, o parte izolate de trafic şi altele în altă parte pe cei 58 de kilometri din Apahida până în Floreşti”, a afirmat Boc.


La finalul proiectului Bike Sharing, Cluj-Napoca va fi primul oraş din România cu o reţea de 500 de biciclete. Valoarea proiectului este estimată la 11.968.262,36 lei (fără TVA), din care 11.128 milioane de lei provin din fonduri europene şi 840.000 de lei de la Primărie.

abonare newsletter