monitorulcj.ro Menu
Actualitate

500 de biciclete gratis pentru clujeni abia în 2014

Proiectul Bike Sharing începe să devină o himeră pentru clujeni, termenul de finalizare fiind amânat de la o zi la alta. Iniţial, trebuia să fie încheiat în vara acestui an.

Primarul Emil Boc a declarat astăzi că proiectul Bike Sharing prin care vor fi creaţi 58 de kilometri de piste pentru biciclete va fi încheiat în februarie 2014, după ce reprezentanţii Biroului Mass-Media declarau în urmă cu câteva zile că la sfârşitul anului este prevăzut termenul de finalizare. În cele mai optimiste “previziuni” ale Primăriei, proiectul trebuia să fie încheiat în vara acestui an.

“Sperăm ca în februarie 2014 să avem bicicletele montate în oraş astfel încât să fim primul oraş din România care să ofere şansa ca cel puţin 500 de clujeni să se deplaseze zilnic cu bicicleta dintr-o parte în alta a oraşului şi, de ce nu, de la Apahida până în Floreşti. Pistele de biciclete o parte vor fi în trafic, o parte izolate de trafic şi altele în altă parte pe cei 58 de kilometri din Apahida până în Floreşti”, a afirmat Boc.

Primarul Emil Boc a declarat că în momentul de faţă se lucrează la realizarea pistelor atât în Apahida cât şi în Floreşti şi Cluj-Napoca, fiind un proiect împreună de cele două comune.

Piste puţine şi fără continuitate în prezent

În momentul de faţă, pistele pentru biciclete sunt doar de formă, multe din ele fiind amenajate pe trotuare astfel că pietonii circulă nestingheriţi pe ele, iar şoferii îşi parchează maşinile fără jenă pe piste. “Acum, pistele sunt amenajate foarte prost, nu au continuitate, nu au coerenţă, sunt pline de obstacole şi sunt pe trotuare cum este de exemplu pe Dorobanţilor sau Horea. Sunt înguste şi nu sunt semnalizate”, a explicat în urmă cu câteva zile Radu Mititean, directorul executiv al asociaţiei Clubul de Cicloturism Napoca.

Prin acest proiect vor fi instalate 50 de staţii self-service de biciclete, din care 44 în Cluj-Napoca şi 6 în Apahida şi Floreşti. De asemenea, va fi creată o reţea de 59,75 kilometri de piste (18,8 kilometri de piste separate fizic faţă de traficul auto sau pietonal şi 40,95 kilometri de trasee marcate prin semne de circulaţie, dar la comun cu traficul auto sau pietonal). În plus, vor fi cumpărate 540 de biciclete.