Sport

Edwin Keleti va participa cu o Dacia 1300 la Raliul în Coastă de la Poiana Brașov

Edwin Keleti și-a propus că concureze la Raliul în Coastă, etapa 6-a, de la Poiana Brașov, cu o Dacie 1300 modificată și setată pentru o altitudine de peste 1000 de metri.

Edwin Keleti  va participa cu o Dacia 1300 la Raliul în Coastă de la Poiana Brașov Edwin Keleti va participa cu o Dacia 1300 la Raliul în Coastă de la Poiana Brașov

 

 


Ultima etapă a sezonului 2020 din Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, Trofeul Opel din Poiana Braşov, va avea la start un total de 88 de concurenţi. Etapa de pe Drumul Poienii stabileşte şi recordul de prezenţă al sezonului pentru prima divizie a campionatului.


La fel ca în anii precedenţi, cea mai cunoscută etapă de viteză în coastă organizată de AMC Racing prin Mihai Leu atrage un număr impresionant de înscrieri. Deşi cele mai importante titluri s-au decis deja, Poiana Braşov îi va avea la start pe cel mai bine cotaţi piloţi ai anului. În 2019, la etapă participau 91 de piloţi cu trei mai mult decât în acest an lovit de pandemia de Coronavirus.
 


Sâmbătă, între 09.30 şi 18.00 vor avea loc manşele de recuoaşteri a traseului şi antrenamente libere, iar duminică între 09.00 şi 12.30 vor fi ultimele manşe de recunoaşteri. Cele două manşe de concurs ale Trofeului Opel powered by Total sunt programate între 14.00 şi 18.00, urmând să fie transmise în direct pe TV de SportExtra şi online de canalul de YouTube al Federaţiei Române de Automobilism Sportiv. Accesul publicului este restricţionat pentru a preveni răspândirea COVID-19.

Cum și-a construit Edwin Keleti singur Dacia 1300

Edwin Keleti și-a construit singur mașina pentru concursul de la Poiana Brașov și a fost nevoit să apeleze inclusiv la specialiști din Marea Britanie. Pilotul a povestit pe contul personal de facebook cum a dezvoltat mașina, dar și ce speranțe are la prima cursă din Campionatul Național de Atuomobilism Sportiv.


Povestea eșapamentului Dacia replica Miketeam a început în Anglia.
I-am trimis chiulasa, carburatoarele și galeria de admisie precum și caracteristicile axei cu came, etc
Au urmat ore lungi de simulări de curgere pe flow bench pentru a determina 3 puncte:
- vitezele și volumele de curgere prin porturile chiulasei, inclusiv ajustările de rigoare
- determinarea gradelor ideale de setare a distribuției
- determinarea lungimii și diametrelor principalelor componente ale eșapamentului, respectiv primarele și colectorul
Au rezultat datele din tabele, cu o simulare inclusiv a curbei de cuplu și a celei de putere.
Nu știu dacă în realitate vom atinge chiar 153 de cai, dar un 140 ar fi perfect (în condițiile în care motorul r5 Alpine de gr2 de uzina avea 143 de cai în 1982). De notat agresivitatea axei în turele medii cu creșteri importante de putere.

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter