monitorulcj.ro Menu

Sport

Ce sporturi practică angajații clujeni? Fondatorii 7card, cu cifrele pe masă la Cluj

Ajunși deja la opt ani de activitate, dintre care ultimii cinci și pe piața clujeană, cei trei lideri 7card, Andrei Crețu, Dan Moraru și Cătălin Ivașcu au dezvăluit câți angajați clujeni sunt atrași de sport, ce sporturi preferă aceștia, dar și ce industrii sunt în topul cu cei mai sportivi angajați.

Fondat în 2011 de Andrei Crețu și Iulian Cîrciumaru, Benefit Seven este compania care asigură serviciul 7card, furnizor de abonamente de activităţi recreative, sport şi wellness pentru angajaţii din România, cel mai mare operator din această nișă din toată țara. La început doar la București, apoi extins în toate orașele mari din România, 7card cuprinde acum o rețea de 685 de centre sportive din 56 de orașe, inclusiv Cluj-Napoca. Cu peste 1.600 de clienți companii, respectiv 45.000 de abonați activi în această clipă în toată țara, liderii 7card susțin că orașul de pe malul Someșului Mic atrage ca un magnet salariații dornici de sport.

„Marele nostru noroc este că activăm într-un segment cu o evoluție pozitivă, dar dorim să creăm o dinamică și mai bună. Vrem să acționăm prin mecanisme indirecte, să fim partenerul de încredere al angajatorului și să furnizăm toate soluțiile care țin de noi, să facilităm încurajarea sportului, a mișcării din interiorul companiei”, mărturisește Andrei Crețu, co-fondator 7card. Tânărul antreprenor este de părere că angajatorii tind să fie mai atenți cu angajații, oferindu-le pachete extrasalariale cât mai atractive, care cuprind inclusiv beneficii sportive, precum cele oferite de 7card.

Ce sporturi preferă angajații clujenii?

Momentan, peste 9.400 de abonați activi 7card provin din Cluj-Napoca, adică circa 20% din totalul pe țară, cifră care plasează Clujul pe prima poziție în provincie. „Lucrurile se mișcă mai bine la Cluj, implicarea este mai semnificativă decât la București!”, admite Andrei, care dezvăluie că, astăzi, există 71 de centre sportive în oraș incluse în rețea. Anul trecut, peste 15.000 de angajați clujeni au folosit 7card pentru a beneficia de o paletă largă de activități sportive, Cluj-Napoca fiind orașul cu cea mai mare ofertă de relaxare și sport raportată la populație!

În topul activităților preferate de clujeni se plasează, în continuare, fitness-ul și aerobicul, însă nu în proporție covârșitoare, așa cum era în trecut, odată cu apariția multor sporturi de nișă. Pilates, Cycling&Spinning sunt următoarele în vârful celor mai practicate sporturi, însă Kangoo Jumps, TaeBo și Yoga vin tare din urmă. „Este interesantă poziția Kangoo Jumps în top, în unele țări este chiar interzis, pentru că afectează coloana și articulațiile. Dacă îl practică persoanele active, cu un tonus bun, totul e în regulă, însă mulți se încumetă fără să fi practicat sport în prealabil!”, avertizează Cătălin Ivașcu, Operations Manager 7card. Tot el dezvăluie că angajații clujeni au un interes aparte pentru escaladă și dansuri, mult peste media națională.

600.000 ore de mișcare = 300 milioane de calorii arse de angajații clujeni în 2018!

Media de vârstă a clujeanului abonat 7card este de 30 de ani, cel mai tânăr abonat având doar 4 ani, iar cel mai vârstnic având onorabila vârstă de 65 de ani. Acest lucru este posibil datorită faptului că fiecare angajat care posedă card are dreptul să aducă alți doi însoțitori. De asemenea, un clujean poate folosi cardul oriunde în rețea dacă se află într-o excursie sau delegație. Cifrele adunate de 7card arată că cea mai activă zi a săptămânii este cea de luni, intervalul orar preferat de clujeni fiind între 17:00-18:00.

Cei mai mulți angajați sportivi provin din industriile Software&Services, Automotive&Components, bănci, Outsourcing și sectorul public, însă primele cinci cele mai active industrii sunt Software&Services, Retail, sectorul public, consultanță și servicii personale, respectiv FMCG. Liderii 7card resping ideea că serviciul se adresează exclusiv corporațiilor și companiilor mari. „7card nu este doar pentru multinaționale, sunt sute de companii cu care lucrăm și au doar câteva zeci de angajați, observăm un ritm accelerat de creștere!”, dezvăluie Dan Moraru, Marketing Manager 7card.

Cu o cifră de afaceri de peste 7 milioane de euro în 2018 și cu o cifră estimativă de 10 milioane de euro pentru anul curent, 7card tinde să se dezvolte și mai mult odată cu preluarea integrală a pachetului de acțiuni de către compania franceză Sodexo, care deține deja 60% din acțiunile companiei Benefit Seven. „Este un sentiment de responsabilitate să lucrezi, să te dezvolți, dacă bați pasul pe loc, nu meriți poziția de lider!”, susține Dan.