Politică

Azi în Parlament- Senatorul clujean Cordoş îi cere explicaţii ministrului Ioan Rus

Senatorul clujean PSD Alexandru Cordoş îi cere explicaţii colegului său de partid Ioan Rus, ministru al Transporturilor, în ceea ce priveşte repararea tronsoanelor de drumuri naţionale şi a podurilor din municipiul Turda. Totodată, Cordoş i-a adresat lui Rus o întrebare privind stadiul de realizare a sensului giratoriu din intersecţia de pe Dealul Feleac, judeţul Cluj.

„În domeniul infrastructurii rutiere, în judeţul Cluj sunt multe situaţii urgente rămase nerezolvate, printre care se numără şi repararea tronsoanelor de drumuri naţionale din Turda precum şi a celor două poduri de la ieşirea din oraş spre Alba-Iulia.

În adresa Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură, Investiţii Străine, Parteneriat Public-Privat şi Promovarea Exporturilor, cu numărul 6012 din 23.06.2014, primită în urma interpelării adresate în data de 2 iunie 2014, s-a menţionat faptul că Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România va transfera aceste sectoare de drumuri către administraţia publică locală. Acest demers nu s-a finalizat până în prezent iar starea elementelor de infrastructură s-a agravat“, spune Cordoş.


Senatorul îi cere lui Rus să precizeze care sunt punctele de vedere ale Ministerului Transporturilor şi Departamentului pentru Investiţii Străine şi Parteneriat Public-Privat referitoare la soluţiile care pot fi găsite pentru repararea tronsoanelor de drumuri naţionale şi podurile care necesită acest lucru din Turda.

Social democratul clujean mai atrage atenţia asupra faptului că autovehiculele care se deplasează de la Turda la Cluj-Napoca pe drumul european E60, trebuie să traverseze Dealul Feleac, iar în vârful acestuia, calea de rulare face un unghi drept, cu pante accentuate de ambele părţi, virajul efectuându-se fără vizibilitate. Mai mult în acelaşi punct drumul european se intersectează cu alte trei drumuri comunale:


„Punctul de trecere reprezintă un real pericol, deoarece mulţi şoferi de pe drumul principal accelerează pe acele porţiuni pentru a finaliza urcuşul. Aceştia se întâlnesc cu alte autovehicule sau vehicule cu tracţiune animală care doresc să intre sau să iasă de pe drumurile laterale, intersectându-le traiectoria, generând astfel evenimente rutiere grave. Din nefericire aproape săptămânal are loc un astfel de eveniment, de cele mai multe ori cu consecinţe tragice.

În adresa Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, cu numărul 9840 din 28.10.2013, primită în urma întrebării adresate în data de 7 octombrie 2013, s-a menţionat faptul că Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a aprobat un contract de execuţie lucrări „Modernizarea infrastructurii privind circulaţia pe DN 1, în sate lineare şi puncte negre”. În contract era cuprinsă şi reamenajarea acestei intersecţii cu un sens giratoriu. Până în prezent, acest proiect nu a fost demarat, iar evenimente rutiere grave au loc în continuare.


Stimate domnule Ministru, având în vedere faptul că vă preocupaţi de dezvoltarea şi menţinerea stării de funcţionare a infrastructurii rutiere, vă rog să-mi răspundeţi care este stadiul de realizare al sensului giratoriu din intersecţia de pe Dealul Feleac, judeţul Cluj ?“.

Ultimele Stiri
abonare newsletter