Politică

Şomerii clujeni vor fi informaţi de un robot despre oportunităţile de angajare

<p>Şomerii clujeni vor putea afla, începând din februarie, informaţii despre posibilităţile de primire a unei slujbe de la un robot telefonic.</p>

 

Aparatul va face parte din Call-centerul creat de Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM) Cluj, iar serviciul reprezintă o premieră europeană.

„În cadrul proiectului cu finanţare europeană Call-center vom implementa din 15 februarie un serviciu în premieră europeană care vine în ajutorul şomerilor astfel încât aceştia să nu mai fie nevoiţi să se deplaseze la sediul AJOFM Cluj pentru a afla locurile de muncă vacante şi cursurile de recalificare disponibile. Şomerii aflaţi în evidenţa agenţiei pot suna gratuit la un număr de telefon şi le va răspunde un robot care le va comunica toate informaţiile. De asemenea, şomerii pot lăsa şi un mesaj cu locurile de muncă pe care le solicită. Este un serviciu în premieră europeană”, a declarat directorul AJOFM, Daniel Don.

Acesta a precizat că serviciul este gratuit şi poate veni în ajutorul şomerilor aflaţi în evidenţele agenţiei şi pentru aflarea informaţiilor despre cursuri de calificare.

Directorul AJOFM Cluj a explicat că noul serviciu va fi de folos mai ales acelor persoane care stau departe de municipiul Cluj-Napoca, respectiv în zona rurală a judeţului, şi nu se pot deplasa des în oraş. Astfel, şomerii pot apela robotul de la care află care este oferta agenţiei.

„Se reduc, astfel, costurile legate de deplasarea în oraşe, dar şi costurile cu plata operatorilor din Call-center”, a precizat şeful AJOFM Cluj.

În 2011 AJOFM Cluj a lansat un proiect cu finanţare europeană care presupune deschiderea unul Call-center prin care şomerii să fie informaţi despre posibilităţile de angajare, dar şi despre alte lucruri care le-ar putea fi de folos.

Valoarea proiectului este de 3,7 milioane de euro, durata de implementare fiind de trei ani.

Ultimele Stiri
abonare newsletter