Educație

Elevii de la Colegiul „Ana Aslan” continuă să înveţe într-un mod inedit matematica

Continuând seria activităților din cadrul proiectului a Erasmus+ intitulat , ,,Math Around Us,” în perioada 14-18 martie 2016 o delegație a Colegiului Tehnic Ana Aslan din Cluj-Napoca formată din doi profesori si 3 elevi a participat în Danemarca la cea de a treia reuniune de proiect găzduită de Borupgard Gymnasium din Copenhaga-Ballerup.

Coordonatorul European al acestui parteneriat strategic este Colegiul Tehnic ,,Ana Aslan” Cluj-Napoca, și este co-finanțat de către Comisia Europeană cu suma de 193.880 euro prin programul Erasmus+. Grupul țintă al acestui proiect îl reprezintă aproximativ 4000 de elevi de liceu, din cele 8 țări partenere.

Scopul acestei întâlniri l-a reprezentat instruirea teoretică și practică a elevilor și profesorilor străini în aplicarea noțiunilor de matematică în teme legate de protecția mediului. S-au prezentat de asemenea de către fiecare țară activitățile propuse la a doua intâlnire ,,Matematica în arte“, și desfăsurate în fiecare școală în perioada dintre ultimele două mobilități.


„Fără îndoială, cele mai mari beneficii în urma participării în acest proiect le dobândesc elevii care beneficiază de predarea unor lecții interdisciplinare și de posibilitatea de a-și îmbunătăți cunoștințele de matematică dar și de limbă străină – respectiv, limba engleză- deoarece comunicarea la nivel de parteneriat se face în această limbă. Avantajele interdisciplinarității sunt multiple, deoarece ea clarifică mai bine o temă făcând apel la mai multe discipline și permite o aplicare a cunoștințelor în diferite domenii, realizându-se astfel o  aprofundare a informațiilor acumulate în anii școlarizării. De asemenea schimbul de experiență înte elevii și între profesorii școlilor participante furnizează modele de bune practici în activitatea  școlară. Faptul că elevii sunt gazduiți de părinți ai elevilor din țara unde se desfașoară activitatea permite acestora să cunoasca cultura și obiceiurile poporului respectiv, să- și exerseze limba engleza”, au declarant profesoarele Mariana Szenkovits-membră în proiect şi Lucia Pop –director la Colegiul Tehnic ,,Ana Aslan” Cluj-Napoca.

În cele 5 zile petrecute în școală, elevii au asistat la ore de matematică, științe, au lucrat pe platformele eTwinning la pagina proiectului, s-au familiarizat cu programul  Geogebra pentru rezolvarea unor teme practice. Au realizat o broșură de diseminare în format digital despre săptămâna petrecută în Danemarca. Profesorii au participat la seminarii de instruire organizate de către școala gazdă și de către profesori ai Universității Tehnice din Danemarca.


Proiectul își propune: să îmbunătățească abilitățile și competențele în domeniul matematicii, să crească motivația elevilor de a învăța matematică, să lărgească orizontul profesional al profesorilor prin participarea la ateliere/seminarii de dezvoltare profesională pe teme de peer-learning, CLIL și Blended learning pentru a putea crea materiale de predare noi și inovatoare dar și să îmbunătățească competențele de TIC și comunicare în limba engleză, atât pentru elevi cât și pentru profesorii implicați (până la nivel B1 si B2).

Pentru anul întâi de proiect, fiecare partener pregătește materiale didactice pentru tema aleasă, după cum urmează: Matematica în Laboratorul de Științe (România), Matematica în Arte (Italia), Matematica în mediul înconjurător (Danemarca), Matematica în Muzică (Polonia) urmând ca în anul doi sa fie studiate urmatoarele 4 teme: Matematica în Astronomie (Lituania),  Matematica în Informatică (Ungaria),  Matematica în Arheologie (Grecia) și Matematica în Geografie (Portugalia).

Produsele finale ale proiectului constau din: website-ul proiectului, aflat pe platforma educațională eTwinning https://twinspace.etwinning.net/9782/home și de unde se pot descarca gratuit lecțiile dezvoltate; o carte digitală conținând 8 capitole, câte unul pentru fiecare temă studiată; un nou curriculum pentru orele de matematică opțional; un joc-aplicație pentru mobile/tablete, disponibil gratuit pe App store si Google play, începand cu anul școlar 2016/2017.


În timpul întâlnirilor de proiect (Short-term exchange for students and staff), țara gazdă prezintă lecțiile dezvoltate pe tema aleasă, elevii străini participă la ore, profesorii participă la ateliere/seminarii de lucru pe aceste teme dar și pe teme legate de metodica predării timp de 5 zile. După ce se întorc în țara de origine, profesorii și elevii predau aceste teme colegilor lor și claselor implicate în proiect din fiecare țară pe parcursul următoarei luni. Platforma eTwinning a fost aleasă ca și platformă educațională pe care elevii și profesorii o vor folosi pentru a face schimb de idei, materiale etc.

abonare newsletter