Economie

Startupul unei clujence primește finanțare de 20 de milioane de dolari la New York

Platforma de publicitate și marketing digital Knotch, lansată în urmă cu patru ani de clujeanca Anda Gânscă, la New York, primește o infuzie de capital de 20 de milioane de dolari.

Investiția totală a fiicei omului de afaceri clujean Gicu Gânscă și a Danei Gânscă, manager la o clinică privată se ridică la un total de 34 de milioane de dolari, în condițiile în care tot mai multe firme renunță la externalizarea marketingului. Platforma lansată de mezina familiei Gânscă ajută companiile să măsoare eficiența campaniilor de marketing pe care le fac în mediul online. În esență, Knotch oferă date în timp real pentru branduri pentru a-și analiza conținutul, în acest mod companiile pot să-și crească prezența online și să fie mai influente.

Cum a pornit povestea de succes?

Anda Gânscă a părăsit Clujul în urmă cu mai mulți ani, optând pentru Universitatea Stanford, în Statele Unite ale Americii, pentru a studia economie și relații internaționale. Aceasta a început să lucreze încă din timpul studenției la dezvoltarea platformei de marketing digital, ceea ce, în doar câțiva ani, s-a transformat într-un startup de mare succes, cu finanțări totale care depășesc pragul de 34 de milioane de dolari. Primele finanțări au venit chiar de la Universitatea Stanford, acolo unde Anda continuă să ofere meditații pentru tinerii care visează să-și clădească propria afacere, potrivit startupcafe.ro.


Knotch are acum în total 35 de angajați, însă în 2015, atunci când a fost fondată, era doar o rețea socială promițătoare. Alături de o prietenă, Stephanie Voftsun, tânăra clujeancă a propus o aplicație gratuită pentru utilizatorii iPhone, unde oamenii își pot exprima părerea și cu ajutorul culorilor despre diferite teme, cum ar fi conflictele din Siria și Ucraina sau căsătoriile gay. Acum, startupul are sediul în San Francisco, bucurându-se de finanțări venite din partea unor investitori consacrați din faimosul Silicon Valley, printre care fondatorii rețelei sociale Bebo, Michael și Xochi Birch.

Ford sau Calvin Klein, printre clienții Andei Gânscă

În 2016, Knotch a primit o finanțare în valoare de 10 milioane de dolari (series A). Acum, noua rundă de finanțare de 20 de milioane de dolari (series B) a fost condusă de New Enterprise Associates (NEA). Platforma dezvoltată de Knotch sprijină brandurile să își monitorizeze și analizeze campaniile bazate pe conținut, indiferent de modul în care sunt distribuite, prin email, apariții pe diverse site-uri sau în social media. Nume uriașe, precum JPMorgan Chase, Calvin Klein, Ford sau AT&T se numără printre clienții startupului. Banii obținuți din aceste investiții ar urma să fie reinvestiți în extinderea companiei în America de Nord. Primul obiectiv pe plan internațional este pătrunderea pe piața din Marea Britanie.


"Acum câțiva ani Knotch a fost lansat cu scopul de a le oferi oamenilor de marketing o soluție care să le ofere date transparente și să-i ajută să înțeleagă impactul pe care îl are conținutul pe care îl creează din punct de vedere emoțional, comportamental, demografic și al business-ului. În ultimii ani am dezvoltat și scalat suita noastră de produse astfel încât am ajuns să ne integrăm produsul pentru a satisface toate cerințele marketerilor", a declarat, în cadrul unui comunicat de presă Anda Gânscă, CEO-ul și co-fondatorul Knotch.

abonare newsletter