monitorulcj.ro Menu

Economie

Românii plecaţi în străinătate închiriază, când se întorc în ţară, maşini mai scumpe decât străinii

Românii care muncesc în străinătate şi se întorc vara în ţară vor să închirieze, în general, maşini mai scumpe comparativ cu cele pe care le preferă străinii care vin să-şi facă concediile în ţara noastră, reiese dintr-un studiu publicat miercuri de o companie de închirieri auto. .

„Din datele disponibile până în prezent, numărul rezervărilor de maşini din străinătate venite pentru luna august 2018 a crescut cu peste 30% faţă de august 2017. Din totalul celor care închiriază maşini, în jur de 80% sunt străini - fie turişti care ajung în vacanţă în România, fie oameni de afaceri de peste graniţă, 15% sunt români care lucrează în străinătate şi 5% români care locuiesc în ţară”, arată, într-un comunicat, autorii studiului, scrie Mediafax.

În vârf de sezon, românii care lucrează în străinătate şi se întorc în ţară cu avionul caută să închirieze maşini mult mai scumpe decât străinii care vin să-şi facă vacanţele în România.

„O treime dintre românii care se întorc vara în ţară întreabă de maşini BMW, Audi, Mercedes, dar doar o parte din ei şi le şi permit, în final. În acest caz, unii se mulţumesc cu automobile din categoria Volkswagen, iar cei care vor să plătească şi mai puţin aleg Loganul. Prin comparaţie, străinii care vin în vacanţe în România nu întreabă aproape niciodată de mărci premium, ci închiriază break-uri de la mărcile medii sau maşini mai mari, cu 8+1 locuri”, declară reprezentanţii companiei.

Autorii studiului au remarcat că „nu sunt puţine cazurile de români întorşi de la muncă din străinătate care au închiriat automobile BMW cu 140 euro pe zi, când oferta la clasa compact de tipul Opel Astra, era de 40 de euro pe zi”.

„Cele mai scumpe mărci le închiriază oamenii de afaceri străini ajunşi în interes de business în România. Cu toate acestea, numărul de români care închiriază maşini din clasa luxury pe perioada vacanţei de vară, mai ales, este cu 10% mai mare decât al restului clienţilor”, mai arată studiul citat.