Economie

Românii vor să ştie de ce sunt respinşi la angajare

98% dintre cei ce au fost refuzați în urma unui interviu pentru un job ar dori să știe motivul.

Românii vor să ştie de ce sunt respinşi la angajare  sursa foto adevarul.ro Românii vor să ştie de ce sunt respinşi la angajare sursa foto adevarul.ro

Aproape toți cei care au fost refuzați în urma unui interviu de angajare ar dori să afle motivele refuzului pentru a putea îmbunătăți acele aspecte la interviurile viitoare, se arată într-un sondaj, dat publicității, miercuri.

"Deși li se comunică refuzurile de angajare, nu li se transmit și motivele acestor refuzuri. 98% dintre respondenți au spus că și-ar dori să știe motivul refuzului, pentru a îmbunătăți acele aspecte care, la interviurile viitoare, le-ar asigura o poziție mai bună în fața angajatorului", potrivit sondajului, scrie Mediafax.


Conform unei analize , până de curând, 9 din 10 aplicanți pentru un job nu au primit vreun răspuns din partea companiilor unde au aplicat pentru un loc de muncă. Însă, în ultimii ani a existat o îmbunătățire a feedback-ului din partea angajatorului, iar 73% (aproape 3 sferturi) dintre participanți au răspuns afirmativ când au fost întrebați dacă li s-a comunicat un refuz în urma interviului susținut.

"Vă sunăm noi"

"Până nu demult, participarea la un interviu, în special la unul care nu se concretiza cu obținerea unui loc de muncă, rămânea la stadiul de incertitudine, singurul răspuns pe care un candidat îl primea fiind clasicul și aproape mereu inutilul 'vă sunăm noi.' Rezultatele celui mai recent sondaj arată că, de-a lungul timpului, 91,4% dintre candidați — altfel spus, 9 din 10 candidați — nu au primit niciun fel de răspuns din partea companiilor la care au participat la un interviu. În ultimii câțiva ani însă, a existat o îmbunătățire în ceea ce privețte feedbackul din partea angajatorului, fie el negativ sau pozitiv. Aproape 73% dintre participanții la sondaj au răspuns afirmativ când au fost întrebați dacă în ultima vreme li s-a comunicat un refuz în privința angajării după un interviu susținut", se menționează în analiză.


În ceea ce privește modalitatea de comunicare post-interviu cu angajatorul, contrar tendinței la nivel mondial, românii încă preferă să li se comunice verbal, prin telefon informațiile necesare sau rezultatele. Doar 54% au optat pentru modalitățile de comunicare moderne ca mesageria instant sau emailul.

O evoluţie a relaţiei

"În urma sondajului, putem constata o evoluție a relației angajator-candidat în ultimii ani, în special în ceea ce privește comunicarea răspunsurilor după un interviu. Din păcate, aceste răspunsuri își pierd utilitatea, dacă nu sunt însoțite de o motivare care să îl facă pe candidat să înțeleagă eventualele puncte slabe", se mai arată în analiză.

Etichete: angajare interviu
Ultimele Stiri
abonare newsletter