Economie

Comerțul on-line, din ce în ce mai activ și la Cluj

Magazinele on-line își pregătesc ofertele de Black Friday și așteaptă un nou boom al tranzacțiilor virtuale în noiembrie

Comerțul on-line ia o amploare din ce în ce mai mare. Dacă acum câțiva ani românii mai manifestau reticență atunci când se punea problema achiziționării unui produs din magazinele virtuale, astăzi aceasta a devenit o practică frecventă.

Ca dovadă și numărul de „shop-uriˮ on-line este în creștere, iar o parte dintre ele își au proprietarii la Cluj. „Sunt destul de mulți clienți din Cluj care ne-au solicitat să realizăm magazine on-line, aproximativ 20% dintre clienți noștri sunt de aici. Am constatat  o creștere a cererii în ultima perioadăˮ, spune, pentru Monitorul de Cluj, Andreea Onea, sales manager SITTO.ro.


Creșterea tranzacțiilor sinonimă cu o creștere a încrederii

Prețurile mai bune, în unele cazuri, decât cele din comerțul clasic, dar și oferta largă de produse, vizualizată foarte ușor, i-a determinat pe clienți să încerce varianta on-line și a deschis o serie largă de cumpărături. „Prima dată am cumpărat un laptop de pe net, era oferta foarte bună și își cumpărase o prietenă de pe site-ul respectiv, știam că e de încredere. Am văzut că a fost ok și am cumpărat și de pe alte site-uri. Azi fac cumpărături și de pe un site din China, diferența de preț e semnificativăˮ, spune clejeanca Alina Suciu.

Black Friday, de la sfârșitul lui octombrie

Black Friday este o sărbătoare a reducerilor preluată de la americani și a început să fie organizată în ţara noastră din 2011, mai întâi de magazinele online apoi de toţi comercianţii, inclusiv de hipermarketuri. Dacă în Statele Unite vorbim de un eveniment care are loc a doua zi după Cina Recunoştinţei şi unde reducerile sunt atât de mari încât deseori se creează busculade, în ţara noastră Black Friday a fost preluat şi modificat după dorințele comercianților. Astfel, Black Friday a început de la sfârşitul lunii octombrie la retailerii electro-IT precum Media Galaxy și Altex şi ţine până pe 23 noiembrie.


eMAG va organiza şi în acest an Black Friday vinerea acesta, cu o săptămână mai devreme decât cel oficial, care se desfăsoară în Statele Unite.

Alte companii ateaptă data oficială de la americani pentru a da start-ul reducerilor. „Avem foarte multe solicitări de creare de campanii de Black Friday pentru site-urile pe care le-am creat noi. În principiu, dintre clienții noștri vor să se orienteze pe Black Friday-ul standard, de pe 20 noiembrieˮ, spune Andreea Onea, sales manager SITTO.ro, companie clujeană specializată în crearea de site-uri.


Nu toată lumea a importat sărbătoarea reducerilor

Spre exemplu, Farmec, promite reduceri cu ocazia Zilei Naționale. „Compania Farmec nu va avea o campanie Black Friday ci una potrivita cu identitatea noastră ca și brand românesc .  1 Decembrie este un simbol al unității și identității naționale, iar Farmec continuă campania «Pașaport Gerovital». Ne dorim ca în primul rând românii să beneficieze de aceste produse, indiferent ca sunt în România sau în afara României.  Tocmai de aceea magazinul online www.farmec.ro va asigura transport gratuit pentru comenzi online de la 99 lei în Romania, și de la 149 de lei înafara Romaniei, în perioada 28 noiembrie- 2 decembrie. Anul trecut, campania a adus creșteri de aproximativ 20% pentru magazinul nostru onlineˮ, spune Alina Dragoș, PR manager al companiei clujene.

Dintre producătorii clujeni de cosmetice, nici PlantExtrakt nu va avea reduceri de Black Friday.


Plățile cu cardul au crescut cu 59% în magazinele online

Valoarea plăților online prin card în sistemul 3D Secure la magazinele virtuale românești a înregistrat o creștere de 59% în primele trei trimestre ale anului 2016, comparativ cu aceeași perioada a anului trecut, iar la sfârșitul lunii septembrie 2016 se procesaseră plați online în valoare de peste 434,2 milioane de euro, fața de 273,2 milioane de euro procesate în primele 9 luni ale anului 2015, conform unui studiu GPeC.

Numărul de tranzacții online prin card a crescut semnificativ în intervalul ianuarie-septembrie 2016, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Dacă în 2015 se înregistrau, în medie, circa 800.000 de tranzacții lunar, numărul a crescut la aproximativ 1,1 milioane de tranzacții pe lună în primele trei trimestre ale anului 2016, conform datelor furnizate de RomCard, în premieră pentru GPeC. Din punct de vedere al comportamentului de consum, în luna martie a fiecărui an s-au înregistrat cele mai multe tranzacții și cel mai mare volum din primele 9 luni ale anului, atât în 2015, cât și în 2016.


În martie anul trecut românii au făcut peste 850.000 de tranzacții online cu cardul, în valoare de peste 35 de milioane de euro. Trend-ul s-a menținut și în 2016, luna martie fiind cea mai importantă din primele trei trimestre ale anului în curs, când s-au înregistrat peste 1,1 milioane de tranzacții în valoare de peste 54 de milioane euro.

O altă statistică arată că în luna august 2016, numărul de tranzacții nu a înregistrat niciun recul, așa cum s-a întâmplat în august 2015. Chiar și în plină perioadă de concedii, românii au continuat să tranzacționeze online prin card exact ca într-o lună obișnuită, numărul de tranzacții depășind 1,1 milioane, iar valoarea acestora depășind 47 de milioane euro.

La ce sa fii atent când achiziționezi online!

Înainte de a achizitiona produse online, informați-vă ținând cont și de următoarele recomandări:

Datele de identificare ale persoanei juridice trebuie sa conțină următoarele: denumirea persoanei juridice; numărul de înregistrare la Oficiul Registrului Comerțului; adresa poștală; număr de înregistrare fiscală; număr de telefon; adresă electronică.

Comerciantul trebuie să informeze pe site corect și complet despre: prețul, moneda în care se face tranzacția, dacă sunt taxele incluse; mdalitatea de plată;modalitatea de livrare și dacă implică un cost suplimentar; perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului produsului; caracteristicile produsului; durata minimă în cazul contractelor ce prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs; modul de exercitare a denunțării unilaterale a Contractului.

Verificați intotdeauna secțiunea de Termeni și condiții de livrare.

Termenul de returnare a produselor achiziționate online este de 14 zile de la primirea acestora. Termenul de returnare a banilor aferenți produselor returnate este de 14 zile de la primirea acestuia de către agentul economic.

Modalitatea de returnare a banilor aferenți produselor de care nu ați fost mulțumit este aceeași ca și cea cu care ați achziiționat produsul sau dacă dvs. decideți o altă modalitate o puteți comunica comerciantului;

 

abonare newsletter