monitorulcj.ro Menu

Proiectul de 24 de milioane de euro al aeroportului, supus aprobarii Consiliului Judetean

In urma cu 2 saptamini, proiectul a fost avizat si de urbanistii clujeni, membri ai Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului si Urbanism (CTATU). Directorul aeroportului clujean, David Ciceo, a explicat ca acest proiect vine in completarea celui privind realizarea noii piste de decolare-aterizare de 3.500 de metri.     „Este vorba despre construirea de suprafete de miscare aeroportuare pentru un proiect pe fonduri europene prin Programul Operational Sectorial (POS). Acesta face parte din analizele noastre mai vechi, dar acum a devenit foarte urgent si prioritar, avind in vedere draftul de proiect de la POS. Valoarea proiectelor depuse trebuie sa fie cuprinsa intre 2 si 40 de milioane de euro, iar pista nu s-ar fi incadrat aici. Acest proiect valoreaza 24 de milioane de euro“, a spus Ciceo in prezentarea pe care a sustinut-o in fata CTATU.     Proiectul va cuprinde o suprafata totala de 80.000 de metri patrati de platforme si cai de rulare, precum si realizarea sistemelor de iluminare necesare, lucrari de drenaje, rezolvarea problemei apelor pluviale si realizarea a sapte noi locuri de parcare pentru aeronave. De asemenea, va mai fi realizata o platforma de 20.000 de metri patrati pentru degivrare. „Sint multe momente cind aeronavele trebuie sa astepte“, a tinut sa mai arate Ciceo.    Strategia de dezvoltare a aeroportului, revizuitaDurata de realizare a investitiei a fost estimata la 14 luni. „Pista actuala a aeroportului este din beton (o structura rutiera rigida ), care are o vechime de peste 40 de ani. Pista de decolare-aterizare are 2.100 de metri lungime si 30 de metri latime, cu doua acostamente laterale de cite 7,50 de metri si este echipata cu sisteme de balizaj. Aeroportul Cluj-Napoca dispune in acest moment de doua cai de rulare si anume: calea de rulare Alfa cu o latime de 28 de metri, echipata cu un sistem de balizaj marginal Tel-A si un sistem de lumini de oprire Stb-A, si calea de rulare Bravo cu o latime de 12 metri, care nu este echipata cu sisteme de balizaj luminos. Din punctul de vedere al energiei electrice, intregul aeroport este deservit de o uzina electrica noua, amplasata la est de noul Terminal de Plecari. Cresterea semnificativa a traficului aerian a condus la revizuirea in ansamblu a Strategiei de dezvoltare a aeroportului“, se motiveaza in referatul anexat proiectului de hotarire.

comments powered by Disqus