monitorulcj.ro Menu

Romanii au renuntat in 2010 la deodorante si ciocolata

Consumul de bunuri de larg consum a scazut în primul semestru cu 4%, comparativ cu aceeasi perioada din 2009, potrivit unui studiu realizat de GfK. Acesta este primul declin înregistrat în ultimii 10 ani, iar printre produsele la care românii au renuntat prima data se afla cele de îngrijire personala si cele pentru curatenia locuintei. Nici deodorantele nu au mai avut aceeasi trecere printre români, în primul semestru al acestui an cumparîndu-se cu 21% mai putine produse de acest fel. Alte scaderi ca volum au fost înregistrate si pe segmentul produselor de curatat universale (-19%) si al tabletelor de ciocolata (-18%).     Potrivit studiului, în primele 6 luni ale anului, comertul modern a atras 45% din cheltuielile gospodariilor pentru bunuri de larg consum, fata de 43% în perioada similara din 2009. Magazinele de tip discount ramîn în continuare cele mai dinamice, cu o rata de crestere de 11%, în timp ce supermarketurile se afla pe un trend descendent, cu minus 9%, în valoare fata de prima jumatate a anului 2009.

comments powered by Disqus