monitorulcj.ro Menu

Reparatii auto ?nepretuite? si negarantate

În cadrul unei campanii nationale initiate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au fost verificate în luna iunie 925 de service-uri auto din întreaga tara si la mai mult de jumatate dintre acestea au fost descoperite abateri de la legislatia în vigoare.     Campania a pornit de la multitudinea de reclamatii venite din partea clientilor service-urilor auto. De altfel, si la Cluj, mai multi soferi s-au plîns de calitatea serviciilor si de timpul de asteptare. Astfel, comisarul sef-adjunct al Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Cluj, Mircea Radu, a explicat pentru monitorul ca majoritatea abaterilor constatate în judet au fost legate de neafisarea în loc vizibil a tarifelor, dar si de calitatea serviciilor.     „În timpul actiunilor au fost verificate problemele generale, contractele, validitatea lor, acordarea sau lipsa garantiei pentru lucrarile efectuate“, a precizat Mircea Radu. El a afirmat ca orice serviciu realizat de mecanicii service-urilor auto trebuie garantat cel putin pentru 1 an, potrivit legii, si, în anumite cazuri, chiar pentru perioade mai lungi.     Atelierele auto clujene au mai fost sanctionate si pentru lipsa orarului de functionare si a afisarii în loc vizibil a certificatului fiscal, a mai adaugat comisarul CJPC Cluj.     Ce i-a nemultumit pe soferiPotrivit unui comunicat ANPC, consumatorii au reclamat neasigurarea service-ului si a pieselor de schimb, calitatea necorespunzatoare a reparatiei si perioada nejustificat de mare a retinerii masinii în service, care, în multe cazuri, a fost explicata prin întîrzierea achitarii lucrarilor de reparatie de catre asigurator. De asemenea, soferii s-au plîns la Protectia Consumatorului pentru diverse defecte aparute în termenul de garantie în cazul autovehiculelor noi, dar si pentru încarcarea facturii prin calculul necorespunzator al manoperei, raportat la timpul efectiv lucrat. În urma controlului au fost aplicate 286 de amenzi, în cuantum de 988.500 de lei, si 360 de avertismente.     Inspectorii le recomanda soferilor sa ceara chitante detaliate pentru produsele si serviciile contractate, sa nu uite sa solicite certificate de garantie atît pentru piese, cît si pentru manopera, si le atrag atentia ca, în toata perioada în care masina se afla în service la reparatii, reprezentantii acestuia sînt responsabili de ea, deci, în cazul în care aceasta este furata sau deteriorata, pot fi trasi la raspundere.

comments powered by Disqus