monitorulcj.ro Menu

O noua provocare

Vis implinitPlecat la drum fara un alt obiectiv decit acela de a incheia cel mai celebru rally-raid din lume, Martin Freinadametz si-a vazut visul cu ochii. Spune ca a fost cea mai mare provocare a vietii. Crede ca, daca nu ar fi avut o accidentare in primele speciale ale cursei, rezultatul sau ar fi fost mai bun. „In primele doua zile, am mers foarte bine. M-am si simtit excelent. Din pacate, in a doua zi am cazut si m-am lovit la mina. Atunci, am luat decizia de a nu mai merge atit de tare. Pentru mine, important era sa termin. Chiar nu conta locul. Mi-am spus, in sinea mea, ca daca merg mai prudent am mai mari sanse sa termin decit sa merg tare si, din cauza unei cazaturi, sa abandonez. Era prea important telul pentru care m-am dus ca sa-l sacrific pentru o pozitionare mai buna", spune Martin. Nu mai vreaImediat dupa finalul cursei, Martin ar fi vrut sa se inscrie si la editia urmatoare. La doua saptamini de la finalul cursei, spune, insa, ca nu-si mai doreste sa participe. Crede ca valoarea sa nu-l ajuta sa termine cursa mai sus de locul 30. „Cursa in sine este total neprotejata. E o adevarata jungla. Ca sa mergi la cistig, trebuie sa mergi foarte tare si atunci risti. Sint atitea pietre, dune de nisip si fel de fel de obstacole, incit o singura clipa de neatentie te poate priva nu doar de un loc pe podium, ci chiar de participarea ta pe mai departe in cursa. Sint  convins ca daca voi mai merge odata, mai mult de locul 30 tot nu am cum sa ajung. Tocmai de aceea, acum ma gindesc la o alta provocare. O sa particip la o competitie in America. Am inteles ca e foarte dura, dar, deocamdata, nu stiu mai multe", spune motociclistul. Camera buclucasaImediat dupa trecerea pe continentul african, Martin a avut probleme. In timpul unei speciale, a facut pana. A fost ajutat, intr-un final, de un pilot american. A fost primul din aproximativ 100 de concurenti care a raspuns pozitiv la cererea sibianului.  „Imi venea sa-mi musc miinile de ciuda. Ii intrebam daca au o camera ca sa ma ajute si spuneau ca nu. Sint convins ca aveau la ei, dar nu vroiau sa mi-o dea. Unul dintre ei mi-a si spus ca are, dar nu mi-o da. Pina la urma, el a abandonat si eu am mers mai departe. Daca era sa abandonez din cauza problemelor tehnice, mi-ar fi fost tare ciuda. Oricum, am avut noroc. Daca nu era americanul as fi fost demult acasa", spune Martin. Contacte de trei steleChiar daca n-a reusit un rezultat notabil, Martin, care este principalul organizator al celui mai dur concurs de enduro din Romania, Red Bull Romaniacs, a stabilit contacte importante. In urma discutiilor, a primit acceptul verbal a trei dintre cei mai buni piloti din lume de participare la cursa ce isi are epilogul la Sibiu. Pe linga Cyrile Despres, invingatorul editiei de anul trecut, si-au mai anuntat prezenta si Marc Coma, cistigatorul de anul trecut al Raliului Dakar, dar si Esteve Pujol. „Am vorbit cu totii si mi-au spus ca vor veni. Singurul care avea ceva semne de intrebare era Despres, dar sint convins ca va veni si el. E foarte important ca vor fi concurenti de acest calibru. Nu face decit sa sporeasca popularitatea concursului", spune Freinadametz. Vrea sa concurezeUnul dintre visurile lui Martin este sa ajunga sa concureze la Red Bull Romaniacs. Spune ca in acest an sansele sint minime, dar spera sa o faca la editia din 2008 sau 2009. „Este unul dintre visurile mele sa ajung sa concurez la Red Bull Romaniacs. Deocamdata nu avem o echipa atit de bine formata incit sa pot sa plec din organizare. Sint mult prea multe lucruri pe care trebuie sa le fac, incit nu-mi permit luxul de a concura. Mi-ar placea tare mult. Sper sa ne dezvoltam si sa pot sa-mi vad si acest tel implinit", spune Martin. 17 ore pe motorCel mai lung parcurs al lui Freinadametz la Raliul Dakar a fost in cadrul probei speciale care a avut finalul la Tihit. A parcurs nu mai putin de 17 ore pe motor. „Am plecat dimineata, la ora 6. Pina la ora 12, am parcurs doar 200 de kilometri. Pina la ora 17, am mai parcurs inca 200. In cele din urma, am ajuns in bivuac doar la ora 23. A doua zi mi-a fost foarte greu. Eram atit de obosit, incit a trebuit sa ma opresc pe traseu pentru a mai lua aer proaspat", spune Freinadametz. Cazare in bivuacPe timpul competitiei, in perioada in care s-a aflat prin desert, Martin, la fel ca si ceilalti colegi, au fost cazati in bivuac. „Este un cort mare, in care dormeam toti motociclistii. Claie peste gramada. Fiecare aveam sacul nostru de dormit. Nu poti spune ca te odihneai prea tare in bivuac. Seara, nu vroiai decit sa inchizi ochii si sa dormi. Nu mai conta in ce conditii", spune austriacul.Record de vitezaIn timpul Raliului Dakar, Martin a rulat la viteze relativ mici. Recordul de viteza l-a stabilit pe o portiune dreapta, in care a accelerat pina la 155 de kilometri pe ora. „A fost o portiune dreapta. Am accelerat, sa vad cit merge motorul. A fost doar o portiune de citeva sute de metri. N-am mentinut ritmul, pentru ca m-as fi putut accidenta", marturiseste Martin.

comments powered by Disqus