monitorulcj.ro Menu

Clujul se adapteaza la reducerile de personal cerute de Guvern

Reprezentantii Primariei Cluj-Napoca au explicat ca vor pune in aplicare Ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, motiv pentru care serviciul de resurse umane urmeaza sa calculeze care este numarul de functionari de care are nevoie institutia, potrivit acestui act normativ.      „Vom respecta toate normele in vigoare. In perioada urmatoare vom face calculele necesare, raportat la numarul de locuitori ai orasului, pentru a afla citi functionari trebuie sa ramina si vom face disponibilizarile necesare“, a precizat purtatoarea de cuvint a Primariei, Oana Buzatu, care a spus ca este foarte posibil ca numarul de disponibilizati sa fie foarte mic.      Primaria Cluj-Napoca a aplicat deja o reducere a personalului cu 25%, incepind cu data de 1 iunie.    Reduceri in organigramaPrimarul Sorin Apostu a anuntat in urma cu ceva timp ca din 1.097 de posturi vor ramane 811. Cea mai drastica taiere a fost aplicata la posturile de conducere, unde din 82 au ramas doar 60, iar citeva directii au fost comasate. In plus, posturile vacante, care oricum erau blocate, au fost reduse iar 27 de functionari care indeplineau conditiile de virsta s-au pensionat. Oana Buzatu a precizat ca miercuri doua persoane dintre cele 811 si-au dat demisia. In decembrie 2009 fondul de salarii in Primaria Cluj-Napoca era de doua milioane de lei, iar in urma aplicarii reducerii cu 25%, s-a ajuns la un fond de salarii de 1,2 milioane de lei.     Ce a cerut Guvernul?Guvernul a adoptat in sedinta de miercuri Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, precum si pentru adoptarea unor masuri financiare, care preved ca „pentru reducerea cheltuielilor de personal si incadrarea acestora in numarul maxim de personal, respectiv in nivelul maxim de cheltuieli de personal stabilit, ordonatorii de credite reduc numarul de posturi finantate si, respectiv, disponibilizeaza, in conditiile legii, personalul aferent“.      Potrivit anexei la proiectul de OUG, municipiile cu pina la 20.000 de locuitori pot avea un numar maxim de 199 de angajati in primarie, iar primariile municipiilor cu pina la 400.000 de locuitori vor putea avea cel mult un numar de cel mult 1600 de salariati.      De asemenea, actul normativ instituie sanctiuni pentru primariile care incalca aceste prevederi. In cazul primariilor cu abateri, Guvernul suspenda alimentarea bugetelor locale cu cote defalcate din impozitul pe venit si sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, pina la data la care autoritatile locale fac dovada incadrarii in prevederile legii.

comments powered by Disqus