monitorulcj.ro Menu

Ofensiva hamburgerilor

Din lipsa de timpMincarea traditionala pierde teren in fata preparatelor fast-food, principala motivatie a consumatorilor fiind lipsa timpului necesar pentru a lua masa intr-un restaurant obisnuit sau pentru a gati acasa. Fenomenul capata amploare si-n Romania, unde principalii jucatori din industrie au inregistrat, in anul 2006, cresteri ale cifrelor de afaceri cu peste 20%. Acest avans al vinzarilor motiveaza intentia de a extinde retelele nationale. Insa sistemul de subfranciza nu va cunoste o dezvoltare spectaculoasa, in conditiile in care McDonald´s nu va acorda francize la nivel regional, iar Gregory´s vizeaza doar capitala pentru noile locatii. Romanii prefera hamburgeriiRestaurantele fast-food sint preferate mai ales datorita duratei reduse a unei vizite, de maximum jumatate de ora. Numarul tot mai mare de clienti care intra in restaurantele de tip fast-food se datoreaza si cresterii nivelului de trai, dar si unui nou obicei de a minca din ce in ce mai putin acasa. Ofertele culinare din aceste locatii se orienteaza din ce in ce mai mult catre introducerea produselor naturale, cum sint salatele. Sint testate si combinatii cu specific local. Insa hamburgerii ramin lideri la vinzari. „Grosul vinzarilor il fac produsele noastre traditionale", explica Cristian Savu, directorul de comunicare al McDonald´s.In supermarket-uriLa amplasarea noilor locatii se tine cont mai ales de caracteristicile orasului, respectiv numarul de locuitori, puterea economica si zona geografica. De asemenea, trebuie avute in vedere cita deschidere ofera locatia ca numar al potentialilor clienti, suprafata si impartirea spatiului disponibil si in special cuantumul chiriei, dar si costurile suplimentare legate de amenajarea unor spatii de depozitare si de preparare. KFC prefera locatiile situate in mall-uri si centrele comerciale, datorita costurilor mai mici necesare deschiderii si a traficului mare de persoane din astfel de locatii.Meniu combinatCa sa pastreze specificul local, in meniul restaurantelor fast-food au fost incluse si preparatele traditionale romanesti. Pentru a-i atrage si pe cei care se declara impotriva produselor fast-food, considerate ca fiind daunatoare sanatatii, jucatorii din industrie si-au imbogatit oferta cu preparate naturale, incadrindu-se astfel tendintelor internationale. Recent, cel mai cunoscut bucatar francez, Paul Bocuse, supranumit si „imparatul bucatariei franceze" a anuntat ca va ataca segmentul fast-food, dupa ce ani intregi a infierat produsele de acest gen. Paul Bocuse va gati supe, hamburgeri, mese calde si preparate pentru desert din ingrediente naturale, oferind clientilor aceeasi savoare ca si cea data de o masa traditionala. Jucatori pe piataDe la momentul intrarii pe piata interna, in 2000, Gregory´s Romania a dezvoltat o retea de 10 restaurante in Bucuresti. Pentru acest an, planurile de extindere prevad deschiderea a patru noi locatii detinute de companie, precum si a unei unitati in regim de franciza, toate doar in Capitala, potrivit lui Cristian Mesaros, directorul general al Gregory´s Romania. Compania a incheiat anul 2006 cu vinzari de patru milioane de euro, tinta pentru 2007 fiind de 5,2 milioane de euro. Kentucky Fried Chiken (KFC) va ajunge in acest an si in Pitesti, Constanta, Cluj, Bacau si Iasi, reteaua urmind sa se largeasca cu sase unitati, inclusiv in Bucuresti. Investitia initiala per unitate se ridica la 300.000 - 800.000 de euro in functie de localizare, suprafata si numar de angajati.  Compania US FOOD NETWORK este master francizat KFC pe Romania al companiei Yum Brands, iar afacerile derulate in 2006 se cifreaza la 2 milioane de euro, in crestere cu 60% comparativ cu datele raportate in anul precedent. Rezultate se datoreaza atit avansului inregistrat de unitatile existente in ceea ce priveste vinzarile, cit si performantelor celor sase restaurante nou deschise. Reprezentantii companiei sint optimisti, estimind cresteri ale vinzarilor din acest peste nivelul consemnat in 2006.McDonald´s nu va deschide mai mult de patru noi locatii in acest an, potrivit directorului de comunicare, Cristian Savu. Cit despre extinderea sistemului in regim de franciza, acesta ne-a declarat ca momentan activitatea va ramine blocata la nivel regional. Compania si-a imbunatatit performantele in cursul anului trecut, inregistrand vinzari de peste 65 milioane de euro, profitul brut fiind de aproximativ sapte milioane de euro.Testarea serviciilorPentru a testa calitatea serviciilor din unitatile francizate, dar si a celor din locatiile proprii, francizorii apeleaza la sisteme de verificare diverse, puse la punct de catre companii independente. Una dintre metodele predilecte este cea a clientilor incognito, iar vizitele lor determina modificari in stuctura serviciilor si a personalului. Pe baza rapoartelor lor se realizeaza si o clasificare a restaurantelor din Romania, in raport cu cele din Europa. Echipele manageriale din Romania ale KFC au fost introduse in Champions Club, iar McDonald´s Romania este singura filiala din sistem care a cistigat de trei ori consecutiv premiul de Excelenta pentru calitatea produselor si serviciilor oferite.

comments powered by Disqus